Életmód / Táplálkozás

A 7 legártalmasabb étel, ami testi és lelki szinten is kárt tehet benned

A 7 legártalmasabb étel, ami testi és lelki szinten is kárt tehet benned

Túlfőzött zöldségek

Van, aki nem kedveli a főtt vagy sült zöldségeket, pedig sokszor csak arról van szó, hogy a túlzásba vitt feldolgozástól az ételnek nincs már íze. A zöldségek a hosszan tartó főzéstől elveszítik létfontosságú tápértéküket. Akkor hozhatod ki a legtöbbet a zöldségfélékből, ha nyersen, vagy legfeljebb 2-3 percig tartó párolás után fogyasztod őket. Levesben is nagyon táplálóak lehetnek, ha a főzés nem tart tovább 20 percnél. A lében benne maradnak a szervezet számára fontos anyagok. 

Egyszerű szénhidrátok

Ezek cukros, finomított szénhidrátok. Ilyenek a sütemények, a kekszek, a csokoládék, a cukorkák és minden, aminek az adaléka finomított cukor, liszt vagy hántolt fehér rizs.

A finomítási eljárás során ásványianyag- és vitamintartalmuk nagy részét elveszítik, ezért tiszta cukorként viselkednek a szervezetben, vagyis közvetlenül a véráramba kerülnek, ahol túlságosan megemelik, majd lecsökkentik a vércukorszintet, cukoréhséget és hirtelen hangulatváltozásokat okozva. A felesleges ártalmas szénhidrátok zsír formájában raktározódnak el. 

Hagyományos termesztésű növények

A hagyományos termesztés azt jelenti, hogy a zöldségeket és a gyümölcsöket vegyszerekkel permetezik, műtrágyával és gyomirtóval kezelt talajon termesztik. A vegyszermaradványok a testbe jutva kárt tesznek a sejtekben és a szervekben, tönkreteszik az emésztőrendszert. Érdemes bioélelmiszereket fogyasztani, mert ezek nem terhelik meg az emésztést, és nem mérgezik a szervezetet.

Fehérjék

Egyes fehérjék ártalmasak az emésztőrendszerre. A magas fehérjetartalmú, zsíros, vörös húsok túlzott mennyiségben elsavasítják a vért, csökkentik a kalciumszintet, túlterhelik a májat és a vesét, lassítják az emésztést, elpusztítják a hasznos baktériumokat. Sokan a tehéntejet is nehezen tudják megemészteni.

A teljes tehéntejben túl sok telített zsír, kevés vitamin van, ásványi anyagai pedig nem egyeznek az ember biokémiájával, ezért a benne lévő tápanyagok nagy részét szervezetünk nem képes felvenni. Aki szereti a tehéntejet, forralja fel, mert így könnyebben megemészthető.

A kecsketej és a birkatej molekuláit könnyebben lebontja a szervezetünk. A legkönnyebben emészthető a rizstej, a mandulatej és más magvakból készült tejek. 

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást