Konfliktuskezelési kommunikációs típusok: hogy használjuk őket, hogyan érthetjük meg ezeket?

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Konfliktuskezelési kommunikációs típusok: hogy használjuk őket, hogyan érthetjük meg ezeket?

VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton

A konfliktushelyzetek kezelésére alapvetően négyféle kommunikációs technika létezik, amelyek közül általában egyet vagy kettőt alkalmaznak az emberek, akár egyszerre, de van olyan is, aki más-más típusú kapcsolataiban különböző stratégiát alkalmaz. Melyek ezek a kommunikációs típusok, és honnan tudhatod, te melyiket követed?

Agresszív

Az agresszív kommunikációt úgy lehet a legjobban jellemezni, hogy hangos. Aki így viselkedik egy konfliktushelyzetben, az sokszor emeli fel a hangját, célja részben az, hogy megfélemlítsen, bántsa a másikat, olyasmiket vágjon hozzá, amelyek fájdalmat okoznak a számára. A befogadó fél erre reagálhat úgy, hogy valóban megijed, fél, kiborul, vagy úgy, hogy védekezni kezd, esetleg ő maga is agresszívvá válik.

Ennek a kommunikációs stratégiának a legnagyobb hátránya, hogy közös, kompromisszumos megoldásra elég nehezen lehet jutni általa.

Kép forrása: VitalikRadko/depositphotos.com

Oldalak: 1 2 3 4

A cikk folytatódik, lapozz!

«Előző
1/4
Következő»
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!