Életmód / Receptek / Táplálkozás

9 klasszikus villásreggeli, amit érdemes kipróbálnod

Szeretnéd valami igazán kellemes fogással indítani a napot? Jól teszed, hiszen a reggelinek fontos szerepe van az anyagcsere-folyamatok elindításában! Összeszedtük neked a legnépszerűbb villásreggeliket, és mindegyikhez adunk plusz egy tippet.

Gofri gyümölccsel

Emeld a következő szintre a gofrikészítési tudományod, és tegyél a tetejére friss gyümölcsöt vagy kompótot!
A fagyasztott bogyósok a meggybefőttel együtt kitűnő választást jelentenek. Lassú tűzön melegítsd őket a serpenyőben egy kicsit, hogy még több isteni levet eresszenek, és azt is csorgasd rá a sütire!

Rántotta pirítóssal

Maga a rántotta és a pirítós is százféle módon készíthető el, ám ha tudatosan egészségesebben szeretnél étkezni, próbáld ki kenyér helyett a kétszersültet!
Így a ropogós állag és a laktató íz is megmarad, mégis könnyítettél az emésztéseden. Arra azonban mindig figyelj, hogy ne pirítsd túl a pirítóst, világosbarnánál soha ne legyen sötétebb!

Francia pirítós

Nevével némileg ellentmondóan az amerikaiak legnagyobb kedvence. Hasonló a mi bundás kenyerünkhöz, de édes. Még finomabbá teheted, ha szerencsendióval és fahéjjal ízesíted a tojásmasszát.
Kenyérszelet helyett pedig akár mazsolás péksütemény vagy fahéjas briós is jöhet. „A fahéj a titka mindennek” – mondják a séfek. A tetejét mézzel vagy juharsziruppal is lecsorgathatod.

Omlett

Mindig makulátlan omlettet szeretnél tenni az asztalra? Kerámia bevonatos serpenyőben készítve még ízletesebb lesz a tojás, ráadásul sokkal kevesebb zsiradék kell hozzá.
Tejföllel vagy paradicsomos salsa szósszal tálalva érvényesül a lehető leginkább a tojás aromája.

Bruschetta

Az olasz finomság lényege, hogy apró pirítósdarabokra halmoznak minden földi jót.
A paradicsom, a hagyma és a fokhagyma jolly joker triót alkot, de kiadósabb reggeli reményében bacont, sajtot és olíva olajat is használhatsz.

Baconös szendvics

Bacon, tojás és sajt – ez a hagyományos angolszász reggeli szendvics alapja. Menet közben is fogyasztható ételt kapsz, ha a szalonnaszeleteket félbe vágod, hiszen így nem fognak kilógni.
Zsömle vagy kenyér helyett bátran használj croissant-t vagy bármilyen nyálcsorgató péksüteményt!

Tükörtojás

Ki mondta, hogy mindig ugyanolyannak kell lennie? Ízesítsd hagymával, zöldborssal, zellerrel és paradicsommal, majd reszelj rá egy kevés sajtot!
Ez mindössze 2-3 perc plusz teendőt jelent, de az élmény szinte felbecsülhetetlen!

Vékony palacsinta

A vékony tésztájú palacsinta felhasználási lehetőségei változatosabbak hagyományos vagy amerikai társáénál. Párolt zöldséggel, gombával, sajttal és tejszínnel is tálalhatod őket, ám a legegészségesebb reggelihez érdemes bogyós gyümölcsöt választani melléjük.
Finomabb lesz a reggelid, ha már előző este előkészíted a tésztát, és a hűtőben hagyod!

Olvastad már?  3 reggeli rutin, ami egész napra tönkreteheti a diétádat

Strata

Ez az amerikai rétegelt tésztaétel kenyeret, sajtot, sonkát, gombát, paprikát, hagymát, tejet és tojást is tartalmaz. Az alap masszát érdemes már két nappal hamarabb elkészíteni, hogy az ízek összeérjenek. A fogás másik neve a kenyérpuding, de sokak szerint a quiche-re is hasonlít. Vigyázat, függőséget okoz! A reggeli elkészítésénél tartsd szem előtt, hogy ennek az étkezésnek érdemes minél több fehérjét és rostot tartalmaznia. Így gondoskodhatsz a délig tartó energiáról, illetve a megfelelő emésztésről.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást