Egészség / Életmód

Fáj a kezed? Tornáztasd meg 7 lépésben!

Fáj a kezed? Tornáztasd meg 7 lépésben!

Egész nap a számítógép előtt ülsz, vagy éppen iratokat pakolsz? A kezed és az ujjaid ízületei bizony nem örülnek az egyhangú terhelésnek, aminek nyomán akár krónikus fájdalom vagy gyulladás is jelentkezhet. A következő torna segítségével megelőzheted a kellemetlenségeket!

Szorítsd ökölbe!

Lassan és finoman szorítsd ökölbe a kezed, a hüvelykujjad legyen az ujjaidon kívül, rájuk körülbelül merőlegesen!
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd erőlködés nélkül nyújtsd ki az ujjaidat, amennyire csak tudod. Mindkét kezeden legalább 4-4 alkalommal ismételd!

Nyújtsd az ujjakat!

Helyezd a tenyered lefelé az asztalra, vagy bármilyen sima, vízszintes felületre. Óvatosan lapítsd annyira a kezed, amennyire csak tudod.
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd mindkét kezeddel legalább 4-4 alkalommal ismételd!

Elő a „karmokkal”!

Tartsd a kezed magad előtt úgy, hogy a tenyered feléd nézzen. Hajlítsd be az ujjaidat, így az ujjbegyek az ujjak tövéhez érnek.
Most éppen úgy fest a kezed, akár egy karmos mancs. Tartsd így 30-60 másodpercig, és szintén 4-4 alkalommal ismételd!

Szoríts, ha bírsz!

Ez a gyakorlat könnyebbé teszi a kisebb tárgyak megfogását, és ritkítja a leejtésből adódó baleseteket. Ragadj meg egy puha labdát (egy stressz labda ideális), tartsd a tenyeredben, majd szorítsd össze, amennyire bírod!
Tartsd néhány másodpercig erőltetés nélkül, és mindkét kézzel ismételd 10-15 alkalommal. Hetente 2-3x végezd, de hagyj 48 órányi pihenőt 2 alkalom között!

Gyúrj hüvelykujjra!

Rendszeres elvégzésével könnyebben fordítod majd a kulcsot a zárban és nyitod ki az élelmiszerek csomagolását.
Fogj egy puha labdát a hüvelykujjad és a többi ujjbegyed közé, tartsd 30-60 másodpercig, és ismételd 10-15 alkalommal a mozdulatot! Mindkét kézen 10-15-ös sorozat elvégzése ajánlott heti 2-3x.

Ujjemelés

Ujjaid hajlékonyságát növelheted, ha tenyérrel lefelé az asztalra vagy más sima, vízszintes felületre helyezed a kezed.
Egyszerre egy ujjad emeld fel, amennyire tudod, majd a következőt! Úgy is csinálhatod, hogy az összeset egyszerre mozdítod, ha tudod. Kezenként 8-12 alkalommal ismételd!

Hüvelykujj-terpesz

A vele szerzett edzettség jól jön majd a nehéz tárgyak felemelésénél. Tedd a kezed az asztalra úgy, hogy egy befőttes gumit húzol az ujjízületek tövéhez.
Finoman távolítsd el a hüvelykujjad a többitől, amennyire csak lehet. Tartsd így 30-60 másodpercig, és ismételd kezenként 10-15 alkalommal. A mozdulatsor heti 2-3x ajánlott.
A gyakorlatok végzése serkenti a vérkeringést és átmozgatja a kezeket. Ha valamelyik közben fájdalmat érzel, fordulj orvoshoz, mert kezelést igényelhet!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást