Ebben az évben négy hátrányos helyzetű vidéki általános iskola elavult vizesblokkjának teljes felújítására került sor az Iskolamosdó Felújítási Programban, amely 2015-ös indulása óta több mint 3000 gyermek iskolai higiéniás körülményeit tette korszerűvé és kellemesebbé.
Az Iskolamosdó Felújítási Program fő üzenete, hogy nem csak otthon, hanem a tanítás során is nagyon fontos megteremteni a megfelelő iskolai higiéniás körülményeket is.
Hazai és multinacionális nagyvállalatok közreműködésével és a kormányzat szakmai támogatásával immár negyedik éve folyik országos kampány; az egyedülálló összefogásban pénzadományokkal és értékes hozzájárulásokkal – például építési anyagokkal, fürdőszobai felszerelésekkel, fuvarozással és önkéntes munkával – sikerült megvalósítani a felújítási munkálatokat.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is többmillió forintot és számos támogatói adományt gyűjtött össze az Iskolamosdó Felújítási Program, így összesen négy kisiskola mosdóinak átfogó renoválására kerülhetett sor. A korábbi gyakorlatnak megfelelően 2018-ban is nyilvános szavazással dönthettek a Program honlapján a látogatók arról, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma segítségével kiválasztott nyolc tanintézmény közül melyikben történjen meg a teljes körű mosdófelújítás. A március 1. és május 31. között lezajlott voksoláson a legtöbb szavazatot sorrendben:
- a Hetvehelyi Általános Iskola,
- a Pilisjászfalui Dózsa György Általános Iskola,
- a Gyöngyszem Német Nemzetiségű Általános Iskola,
- a Kántor Mihály Általános Iskola Révleányvári Tagintézménye nyerte.
A hagyományokhoz híven a program jövőre is folytatódik, és újabb iskolák szállnak versenybe, hogy a három hónapig tartó nyílt szavazáson elnyerjék a közönség szimpátiáját, és modernizálhassák mosdóhelyiségeiket.
Nagyszerű lehetőség vidéki kisiskolák számára és egyik fő üzenete a higiéniai nevelés fontossága, illetve hogy fejlessze a gyermekeket körülvevő épített környezetet. Ezért jó lenne, ha sok vidéki iskolához eljutna a lehetőség, ezért is szeretnénk népszerűsíteni a programot.