Nulláról a sikerig: a magyar márka, amely gluténmentes finomságokat készít

Nulláról a sikerig: a magyar márka, amely gluténmentes finomságokat készít

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Nulláról a sikerig: a magyar márka, amely gluténmentes finomságokat készít

Ilyen a Glulu’s Free From is, melynek alapítója, Asztalosné Prokisch Lilla személyesen is érintett a témában, így pontosan tudja, mennyire nagy örömet tud okozni a vásárlóknak, ha egy mentes élelmiszer igazán ízletes, sőt, egy nem diétázó elé is bátran oda lehet tenni úgy, hogy márpedig nyugodtan kóstolja meg, nem fog benne csalódni. 

Lilla részletesen mesélt nekem arról, milyen utat tett meg a Glulu’s Free From csapatával egészen mostanáig, amikorra is egyszerre minőségi, széles és különböző diéták szerint is fogyasztható termékeket forgalmaznak, és az elkövetkezendő évre nézve is már most számos csodás tervük van.

Glulu’s Free From

Honnan jött az ötlet, hogy gluténmentes termékeket kezdjetek el gyártani?

Lisztérzékeny vagyok, sőt az apukám is az. Vagyis 2008 óta tudjuk, hogy nekünk csupán gluténmentesen szabad ennünk. Én 15 éves voltam, amikor diagnosztizáltak, apukám 40 fölött. Nekem könnyebb dolgom volt, mert egyébként se szerettem a kenyeret, valószínűleg éreztem, hogy nem jó a szervezetemnek. Apukámnak viszont nagyon hiányzott a finom kenyér. Ezért kezdtem el gluténmentes lisztekkel sütögetni otthon. Illetve nagyon szerettem nézni a sütős-főzős műsorokat, és gondoltam, én is kísérletezgetek. 

Aztán az egyetem alatt az Igen Debrecen, vállalkozó képzésre jelentkeztem a gluténmentes receptjeimmel és egy vállalkozás terveivel. A képzést záró versenyt ezzel az ötlettel megnyertük. Aztán jött a cégalapítás, egy kis üzem létrehozása, és azóta nincs megállás. A kezdetek óta persze rengeteget finomodott a koncepció, de a gluténmentesség most is az alapja a tevékenységünknek.

Milyenek voltak a kezdetek? Nehéz volt betörni a piacra?

Minden kezdet nehéz. Önerőből, a nulláról felépíteni egy brandet, egy céget sosem volt könnyű. A megfelelő víziót, lelkesedéssel, kitartással követve azonban sikerül. A folyamatos fejlődés miatt újabb és újabb kezdeteket élhetünk meg, ami még izgalmasabbá teszi az életünket. 

Kezdetben friss pékáru gyártással indultunk, de nehéz volt logisztikailag megoldani, hogy frissen kerüljenek a termékek a vásárlóink asztalára: A kereskedelmi partnerek ráadásul minimum 3 hónapos szavatossági idővel vették be a termékeket. Így az új cél az lett, hogy tartósítószer hozzáadása nélkül legalább 9 hónapig eltartható, minél több allergéntől mentes termékeket készítsünk, ezért a kekszek és a mirelit pékáruk gyártását választottuk.  

Glulu’s Free From

Fontosnak tartottuk, hogy a fogyasztóink megismerjék a márka mögötti arcokat is: szerencsére én jártas voltam „gluténmentes körökben”, így sikerült minden jelentősebb szakmai kiállításon, vásáron megjelennünk. A fogyasztókkal való találkozás mellett ezek az alkalmak ideálisak voltak a szakmai kapcsolatrendszerünk kiépítésére is. 

Hogyan születik meg egy-egy új receptetek?

Felmérjük a hazai és nemzetközi piac termékkínálatát, megvizsgáljuk a trendeket, majd átgondoljuk, mire lehet még szükség, milyen termék nincs a piacon. Azután elkezdem összeállítani a receptet hozzájuk, amit rengetegszer kipróbálok, finomítok. Majd a termék prototípusok, amelyek megfeleltek a Glulu’s csapat belső minősítésén, egy fókuszcsoportos teszten is átesnek, ahová számunkra releváns, lisztérzékeny és diétázó embereket hívunk.

Velük is kóstoltatunk és kikérjük a véleményüket. Amennyiben szükséges, megtörténik a finomhangolás, és a nagy szériás tesztgyártás. Mindeközben természetesen a csomagolás design is megszületik. Ha összeállt minden, kikerülhetnek a termékek a polcokra.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást