Egészség / Életmód

9 biztos módszer az immunrendszer erősítésére

9 biztos módszer az immunrendszer erősítésére

Kiadós alvás

Az alvás és az immunrendszer egészsége nagyon szorosan összefügg. Ha nem alszunk jól, jobban ki vagyunk téve a betegségeknek. Egy kutatás szerint azok, akik átlagosan kevesebb, mint hat órát aludtak, nagyobb eséllyel fáztak meg, mint akik többet aludtak esténként.

Ezért is van az, hogy mikor betegek vagyunk, többet alszunk, mert a szervezet így (is) gyógyítja magát. Egy felnőttnek legalább 7, egy gyereknek 8-10, egy csecsemőnek pedig kb. 14 óra alvásra van szüksége.

Feldolgozás nélküli ételek

Egy étel minél kevesebb feldolgozási procedúrán megy át, annál egészségesebb hiszen így nem kerülnek bele színezékek, ízfokozók, emulgáló- és tartósítószerek. A nyers gyümölcs, zöldség és magok gazdagok természetes tápanyagban és antioxidánsokban, amik hatékonyan küzdenek a szabadgyökök ellen és erősítik az immunrendszert.

Immunerősítő tippek az egészség megőrzéséhez
eclipse_images/istockphoto.com

Egészséges zsírok

Az úgynevezett „jó zsírok” csökkentik a szervezeteben a gyulladást – ami a test egyik természetes reakciója a stresszre vagy sérülésre – de hosszú távon nem tesz jót. Az extra szűz olívaolaj mellett az egészséges Omega-3 zsírsavakat megtalálhatjuk a chia magban és a lazacban.

Erjesztett ételek

Újra nagy divat lett a fermentálás, és nem véletlen, hiszen ez a természetes tartósító-folyamat már ősidők óta az emberiség segítője. Az erjesztett ételek nemcsak finomak, de rendkívül egészségesek is, ugyanis probiotikus hatásuk miatt az emésztésünkre különösen jó hatással vannak.

A probiotikum tulajdonképpen egy hasznos baktérium, amit megtalálhatunk a joghurtban, káposztában, kimcsiben és kefírben. Ezeket fogyasztva garantáljuk bélrendszerünk egészséges működését.

1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást