Életmód / Táplálkozás

6 hizlaló őszi étel

Ugye, milyen jólesik egy kis krémlevesből, sajtos makaróniból és forró csokiból álló menü, amikor odakint tombol a rossz idő? Ha egyetértesz, akkor bizony egészséged mellett az alakod is veszélyben foroghat…

Krémlevesek

Burgonyakrémleves, brokkolikrémleves sajttal, gombakrémleves… Fenségesek ugyan, és sűrű állaguk miatt nagyon jólesnek a hűvös napokon, de elkészítésük módjától függően akár valóságos kalóriabombák is lehetnek – főleg, ha kenyérdarabkákkal vagy főzelék módjára, szaftos húsfalatokkal eszed őket.
Ne tejszínnel és liszttel sűrítsd ezeket a leveseket, hanem kevesebb lében főzd, így természetesen válnak sűrűvé.

Szezonális italok

Forró csokoládé, almabor, forralt bor, tojáslikőr… Ezekkel akár plusz 400 kalóriát is bevihetsz, ha nem vagy résen.
Egy bögre otthon elkészített kakaó tejszínhab nélkül 200, egy kis adag tojáslikőr pedig 340 kalóriát jelent. Voksolj inkább a teára, a zöldséglevesre, szórakozás alkalmával pedig egy korsó sörre!

Karamellás alma

A tengerentúlon népszerű édesség immáron hazánkban is népszerű: fapálcikát szúrsz az almába, és karamellába, majd mogyoróba mártva megsütöd, vagy akár nyersen is elropogtathatod.
Mind a szósz, mind pedig a csonthéjas rendkívül kalóriadús, tehát ha ez a kedvenc őszi nasid, keress a boltban diétabarát karamellöntetet!

Sajtos makaróni

Pofonegyszerű elkészíteni, ráadásul állaga és íze miatt valóságos élvezet fogyasztani. Szalonnával vagy kolbásszal még ízletesebbé tehető, ám jobban jársz, ha zsírszegény tejjel, sajttal és zöldségekkel eszed.
A durum tészta sokkal jobb választás a „simánál”! Egy nagy tállal akár 800 kalóriát is elmajszolhatsz, ha nem vigyázol, tippjeinkkel azonban ez a felére csökkenthető.

Olvastad már?  Az alma és a zöld tea akár a ráktól is megvéd

Édes piték

Az almás pite a gyümölcs miatt akár diétabarát is lehetne. Ám zsír- és cukortartalma sajnos nagyon magas – főleg, ha tejszínhabbal vagy fagyival eszed.
Próbáld ki, hogy mi történik, ha felezed vagy negyedeled az eredeti receptben található zsiradék- és cukormennyiséget! Eláruljuk: lényegesen kisebb kalóriatartalom mellett ugyanolyan finom sütit kapsz.

Sütőtökös desszertek

Az A-vitaminban gazdag zöldség kiváló desszert-alapanyag, hiszen pitétől kezdve a pudingon át a tortáig gyakorlatilag bármihez fölhasználhatod. A szénhidrátban és zsírban gazdag masszák azonban háttérbe szorítják a jótékony hatást.
13 finomság sütőtökbőlA kiegyensúlyozott étrend titka, hogy mindenből egyél, amit megkívánsz, de ésszel és mértékkel. Ha naponta csupán 100 extra kalóriával terheled a szervezeted, annak egy év alatt csaknem ötkilós súlygyarapodás lehet a következménye. Figyeld az adagok méretét, szorítsd keretek közé az alkoholfogyasztást, egyél sok zöldséget és gyümölcsöt, és sajátíts el alacsony zsír-, illetve cukortartalmú recepteket!