Stílus / Test

Gondoltad volna? 9 étel az öregedés látható jelei ellen

Gondoltad volna? 9 étel az öregedés látható jelei ellen

Az öregedés természetes folyamat, és a lelki harmóniához elengedhetetlen, hogy el tudd fogadni a vele járó testi változásokat. A táplálkozásoddal viszont hozzájárulhatsz, hogy évekkel fiatalabbnak tűnj a korodnál – ráadásul az egészséged is tovább őrizheted meg.

Sárgarépa

Tanulmányok bizonyítják, hogy a narancs árnyalatú zöldségekben jelentős mennyiségű béta-karotin van, amely a szervezetben A-vitaminná alakulva képes helyreállítani a károsodott hámszövetek egészségét.
Ennek kiemelkedő jelentősége van az UV-sugarak elleni harcban, az egészséges barnulásban, a napégés utáni regenerációban, a ráncok megelőzésében, illetve a bőrrák kockázatának csökkentésében.

Quinoa

A gluténmentes finomság alacsony kalóriatartalma mellett tele van rosttal. A keményítőt tartalmazó köretek alternatívájaként csempészheted be az étrendedbe, tehát kenyér, rizs vagy burgonya helyett.
Vegánoknak is kitűnő választás, valamint bárkinek egészséges fehérjeforrást jelent – ez elengedhetetlen a bőr szerkezetének épségéhez.

Gyümölcsös smoothie

A joghurt alapú gyümölcsös frissítők számos olyan tápanyaggal gazdagítanak, amelyek segítenek fiatalnak maradni.
Akár kettős vagy hármas antioxidáns hatásuk révén élénkítik az idegrendszert, csökkentik a szervezetben lévő gyulladások mértékét, valamint hozzájárulnak a ráncok kisimulásához.

Csonthéjasok és magvak

Egy maroknyi dió, mandula, pisztácia tízóraira vagy uzsonnára kiváló, de akár a reggeli joghurtodat is megszórhatod vele.
Telítetlen zsírsavai, például az omega-3 feltétlenül szükségesek a bőr, valamint a haj egészségéhez, egyúttal csökkentik a szív- és érrendszeri problémák kockázatát is, mivel képesek mérsékelni a vérben található „rossz” koleszterin szintjét.

Víz

Hiába hidratálod krémmel a bőröd, ha belülről hagyod szomjazni. A folyadékbevitel közvetlen kapcsolatban áll a hámszövetek rugalmasságával, emellett létfontosságú életfunkciókkal is.
Ha hajlamos vagy megfeledkezni a kortyolásról, vigyél magaddal minden reggel egy kétliteres palackot!

Hal

A tonhal, a lazac és a makréla ugyancsak omega-3 zsírsavak révén táplál.
Orvosilag bizonyított tény, hogy akik hetente legalább kétszer fogyasztanak a tengeri finomságból, ellenállóbak bizonyos rákfajtákkal szemben, egyes bőrrák-típusokat is beleértve.

Csokoládé

Jó hír az édesszájúaknak: a magas, tehát 60% fölötti kakaótartalmú csokoládék polifenolokkal járulnak hozzá a bőr szépségéhez, amely a béta-karotinhoz hasonlóan segít a környezeti okozta károk helyreállításában.
Napi 20-30 g még egészséges adagot jelent, amennyiben belekalkulálod az étrendbe. De vigyázz, mert a pluszkilók öregítenek – kivéve, ha túlzott soványság miatt éppen az a célod, hogy fölszedj egy keveset.

Zöld tea

A gyógynövényekkel dúsított fekete teával együtt a zöld is olyan folyadékforrással szolgál, amelyet érdemes napi szinten beiktatnod a víz mellett.
Napi 3-4 csésze fogyasztása egyértelműen összefüggésbe hozható a szív- és érrendszeri problémák kockázatának csökkenésével.
Ismerd meg a legegészségesebb teákat, a mindennapok problémáira!

Spenót

A sötétzöld levelű zöldségek tele vannak béta-karotinnal és luteinnel, egészségesen tartva ezzel a bőrödet. A spenót emellett C- és E-vitaminnal is kényeztet, amelyek erős antioxidáns hatásuk révén kiiktatják a sejtöregedés fő felelősének tartott szabadgyököket. A tévhittel ellentétben egyáltalán nem rossz ízű, sőt: kifejezetten enyhe aromája van, jóformán észrevétlenül meglapul bármilyen salátában.
 
A szép öregedés titka, hogy egyensúlyban legyél önmagaddal. Ha sikerül elfogadnod magad a vélt vagy valós testi hibáiddal együtt, olyan kisugárzásra teszel szert, amelyet plasztikai műtétekkel is lehetetlen elérni!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást