Felejtsd el a drága kozmetikumokat! Ezekben az alapanyagokban annyi kollagén van, amennyire a bőrödnek szüksége van!

Felejtsd el a drága kozmetikumokat! Ezekben az alapanyagokban annyi kollagén van, amennyire a bőrödnek szüksége van!

Címlap / Stílus / Arc / Felejtsd el a drága kozmetikumokat! Ezekben az alapanyagokban annyi kollagén van, amennyire a bőrödnek szüksége van!

Biztosan hallottad már a kozmetikusodnál, a reklámokban vagy olvastad egy-egy kozmetikum hátulján azt a kifejezést, hogy kollagén. Ez az a csodaszer, amit manapság mindenbe belerejtenek a szépiparban, hiszen ettől lesz fiatalabb, ragyogóbb és gyönyörűbb a bőröd. Persze mindennek megvan az ára, legalábbis eddig ez volt a képlet.

Lássuk, hogyan fogyassz belőle többet a mindennapokban természetesen!

Kaliforniai paprika

A kaliforniai paprika telis-tele van C-vitaminnal, a kollagén pedig ezzel a vitaminnal szintézisben található meg minden egyes falatjában.

Ennek az egyensúlynak a fenntartása azért is fontos, mert egy megfelelő C vitamin szint alatt a szervezet nem tud hatékonyan kollagént termelni, bármilyen szuper alapanyagokat is fogyasztasz.

Már egy-két darab nyers paprika fedezi a napi C vitamin szükségleted több mint 100%-át, így ha legközelebb mártogatóst készítesz, akkor mindenképp cseréld le a chipset friss, nyers zöldségekre és semmiképp ne felejtsd ki a színes kaliforniai paprikákat sem!

Paradicsom

A megfelelő kollagénszint fenntartása nem csak akkor érhető el, ha minél többet fogyasztasz belőle vagy külsőleg próbálod bevinni krémek és egyéb kozmetikumok formájában, hanem akkor is, ha véded azokat, amiket a szervezeted megtermelt.

A paradicsomban található likopin pontosan ezért felelős, hiszen ez óvja a bőröd a külső hatásoktól, azaz például az ultraviola sugárzástól vagy a szennyeződésektől, amelyek a bőrön keresztül jutnak a szervezetbe.

Próbáld ki, hogy egy darabig több paradicsomot eszel, mint korábban, azaz a reggelidhez, a főételekhez és vacsorára is eszel belőle egy-két szemmel, utána már fel sem fog tűnni, könnyen hozzászoksz majd.

Ha nem szereted a paradicsomot, ne aggódj, a likopint nagy mennyiségben az egyéb piros vagy narancssárga zöldségeken és gyümölcsökben is megtalálod, mint például a dinnyében vagy a grapefruitban.

Lazac

Azt már biztosan tudod, hogy a lazac és egyéb halfélék nagyon jót tesznek a szívednek, de azt lehet, hogy eddig nem sejtetted, hogy a rendszeres halfogyasztással a bőrödet is megóvhatod a korai ráncoktól.

Az omega 3 zsírsavakban gazdag halfélék gátolják a szervezetben kialakuló gyulladásokat és csökkentik a kollagénsejtek roncsolódását.

A túlzott napfény ugyanis a bőrben gyulladást, égést okozhat, ezzel együtt pedig a kollagén is megsérül. A lazac mellett ugyanilyen gyógyító hatással bír például az avokádó, a chia mag vagy a dió. Melyiket szerzed be erre a hétre?

Édeskrumpli

Már egy fej sült édeskrumpli elfogyasztásával hatszor annyi A-vitamint vihetsz be a szervezetedbe, mint amire a napi ajánlott adag lenne.

Ne aggódj, ebből nem tudod túladagolni magad, hiszen az A-vitamin hozzájárul a sejtek növekedéséhez, segíti a sejtek közötti kommunikációt, ezzel is támogatva a kollagéntermelést.

Ha nem tudsz vagy nem szeretnél rendszeresen édeskrumplit fogyasztani, akkor egyél több répát, mangót, barackot vagy sárgadinnyét.

Azaz minden jöhet, ami friss, ropogós és persze narancssárga!

Napraforgómag

Az olajos magvakkal vigyázni kell ugyan, de ha megfelelő mennyiséget fogyasztasz belőlük, akkor szuper hatással bírnak a szervezetedre.

Egy maréknyi napraforgónap például majdnem a napi E-vitamin szükségleted felét fedezi, ami segít a sejtek rongálódásának megállításában.

Ha rendszeresen figyelsz az E-vitaminbevitelre, akkor a ráncok és az öregedő bőr sokkal később jelentkezik majd, mint gondolnád.

Még miben lehet E-vitamin?

Próbáld ki a mandulát, a mogyorót, a mogyoróvajat vagy egyéb olajos magvakat, amit szeretsz.

Tojás

Van, aki csak a sárgáját, van, aki csak a fehérjét szereti, de hidd el, a legjobb, ha a tojást egyben fogyasztod el.

A tojássárgája például szuper B vitaminforrás, ami segít a szerevezeted kollagéntermelésében.

A tojás mellett érdemes csicseriborsót, babot, pulykát vagy karfiolt fogyasztani, hiszen ezek is ugyanazt a hatást okozzák.

Tipp: A következő reggelire készíts valami különlegeset, muffin formába törd bele a tojást, szórd meg különböző apróra vágott zöldségekkel és sajttal, majd süsd meg sütőben körülbelül 20 percig.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást