7 étel, amit NE egyél, ha éppen havid van

7 étel, amit NE egyél, ha éppen havid van

Címlap / Életmód / 7 étel, amit NE egyél, ha éppen havid van

Az már bőven elég, hogy megjön, nem kell rátenni egy lapáttal még azzal is, hogy olyasmit eszel, ami kifejezetten megterheli ilyenkor a szervezeted! Máris mutatjuk, mik azok az ételek, amiket érdemes kerülnöd azokon a bizonyos napokon.

Sós ételek

A sós ételek alapvetően megterhelik a szervezeted, de ha közben a menstruációddal is küzdesz, akkor még nehezebb a dolgod.

A magas sótartalmú ételek, mint a sültkrumpli, a chips, a különböző sós magvak, konzervételek vagy egyéb fűszeres fogások növelik a puffadás és az egyéb kellemetlen tünetek kialakulásának lehetőségét, így jobb, ha ezeket néhány napig inkább hanyagolod.

Kávé

Ahogy a só, úgy a koffein is növeli annak az esélyét, hogy különböző kellemetlen tüneteid – például puffadás, görcsök vagy szorulás – alakuljanak ki a nehéz napok során.

Ha erre a pár napra a kávét teára vagy citromos vízre cseréled, jobban jársz.

Ezek ugyanúgy, sőt sokszor jobban felpörgetnek, ráadásul nem vonnak el annyi vizet a testedből, így jó alternatívái a kávénak.

Cukor

Nem meglepő, hogy a sokat szidott cukor is rajta van a piros betűs fekete-listán.

Ez főként azért van, mert a menstruáció elején a vércukorszinted hullámvasútszerűen ingadozhat, amin a plusz cukorfogyasztás egyáltalán nem segít, sőt!

Ezekben a napokban persze nem ritka, hogy egy kis kényeztetésre van szüksége a szervezetednek és édeset kívánsz, ilyenkor a cukros édességek helyett válassz inkább természetes cukrot tartalmazó finomságokat, mint a datolya vagy a füge, esetleg egyél meg néhány kocka étcsokit.

.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást