Életmód / Táplálkozás

Elmúltál 40? Íme a Te diétád.

Elmúltál 40? Íme a Te diétád.

Minden életszakaszban másként viselkedik a szervezet és a metabolizmus is változik.

A 40 éven felüliek még inkább kell vigyázzanak arra, amit esznek, ezért számukra a diétás étrend be kell épüljön a mindennapokba.

Sokat hallottunk az antioxidánsokról. Tudnunk kell, hogy ezek a legtöbb gyümölcsben és zöldségben benne vannak: áfonya, szeder, málna, brokkoli, szilva stb. Az antioxidánsok növelésével csökkenthetjük az öregedéssel járó következményeket.

A nagy rosttartalmú ételek fogyasztása ugyancsak szükséges. Nagy rosttartalmúak a zöldségek, mint a borsó, bab vagy zab. A friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása (pl. ananász, cseresznye) egy bromelain nevű anyagot juttat szervezetünkbe, amely csökkenti az izületi fájdalmakat.

Vigyázat a koleszterin szintre! Az idősebbek csökkentsék az állati zsírok bevitelét, amelyeket leginkább a zsíros húsokkal, kolbásszal, szalámival és zsíros túróval szoktunk bevinni.

40 felett gyakran kálciumhiány, D és B6 vitamin hiány lép fel. Ez károsíthatja a csontokat és szívet. Ezért fogyasszanak gyakran banánt, zsírszegény jaurtokat, bőr nélküli szárnyas husokat, spenótot, zsírszegény tejet és gabonákat.

A magas vérnyomás gyakran jelentkezik idősebb korban, ennek leginkább a túlsúly és a sóban gazdag táplálkozás az okozója. Naponta ne fogyasszunk 5g-nál több sót.

Kerüljük az alkoholt és a konzerveket. A koncentrált édességek, tartósítószeres, ízfokozós, eszences ipari termékek fogyasztása nem ajánlott. A konzervek, ketchup, sós mogyoró sem egészségesek. Naponta ne haladjuk túl az 1-2 pohár sör vagy bor mennyiségét.

Ajánlott menü 40 felett


Reggeli variációk

– frissen csavart gyümölcslé, kis olajban sült tükörtojás vagy zöldséges rántotta
– tej, pirítós vagy toast
– gyenge kávé, műzli
– kakaós kávé, 1 szelet magvas kenyér, sovány sonka és sajt, friss zöldség

Ebéd variációk

– zöldségleves,  rácson sült szárnyas hús, pirított zöldség
– húsleves, fütt zöldségek és hús petrezselymes főtt burgonyával
– gyümölcsleves, borsó vagy spenót főzelék sovány sült hússal vagy tükörtojással
–  krémlevesek (brokkoli, karfiol, hagyma, fokhagyma), zöldséges beefsteak

Vacsora variációk
– paradicsom sovány túróval
– cézár saláta
– csirke saláta
– görög saláta

Napközben nassolhatsz: 1 banán, friss gyümölcsök, sárgarépa, dió, natúr mogyoró, pattogatott kukorica kevés sóval vagy mézzel
Amit ihatsz: víz, tea, limonádé, ananászlé, egyéb nem cukrozott gyümölcslevek, tej

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást