Pita, pizza, kenyér élesztő nélkül? A legnépszerűbb kenyérfélék élesztő nélkül

Írta: ,

Ha te is imádod a különböző péksütiket és kenyérféléket, de nem szívesen eszel élesztős termékeket, mert puffasztanak, akkor van egy jó hírünk a számodra: ezeket az ételeket készítheted élesztőmentes változatban is. Cikkünkben mutatunk néhány receptet, hogy otthon te magad is elkészíthesd ezeket.

Pita Kép forrása: vegrecipesofindia.com

1/5 Pita

Az élesztő nélküli pitához szükséged lesz 30 dkg durumlisztre és 20 dkg teljeskiőrlésű lisztre is, amelyeket össze kell szitálnod egy tálba, és keverd össze 2-3 kávéskanál sóval.

Közben melegíts fel 3 dl vizet, majd ezt és 4-5 evőkanál olíva olajat fokozatosan adagolva dolgozz hozzá, egy robotgép segítségével.

Ha már összeállt a tészta, hagyd állni letakarva 30 percig, majd egy lisztezett deszkán dagaszd át. Formázz belőle 8-10 kisebb cipót, majd ezeket ismét hagyd állni letakarva, 10 percig.

A pitákat egyesével kell megsütnöd, forró sütőlemezen vagy egy serpenyőben. A pita egyik felét szórd meg liszttel, és ezzel az oldalával lefelé süsd 1 percig, majd fordítsd meg, és süsd még 2 percig – ez alatt az idő alatt a pita a vízgőztől megemelkedik, így lesz benne egy kisebb zseb.

Tortilla Kép forrása: branappetit.com

2/5 Tortilla

A dél-amerikai konyha egyik elengedhetetlen eleme a tortilla, amelyet hússal, zöldségekkel, babbal, salsa szósszal, sajttal megtöltve, számos ételvariációban fogyasztanak.

Ha tortillát szeretnél sütni, 25 dkg lisztre lesz szükséged, ami lehet kenyérliszt, vagy pedig 15 dkg teljeskiőrlésű liszt és 10 dkg tönkölyliszt keveréke, amelyhez hozzá kell adnod 1,5 teáskanál sót.

Ebben morzsolj el 5 dkg vajat, és ha összeállt a liszttel, akkor készíts egy mélyedést a közepébe, és ebbe önts bele 2 dl langyos vizet. Ezt egy fakanállal dolgozd össze, majd a tésztát borítsd lisztezett deszkára, és dagaszd addig, amíg össze nem áll, és nem lesz nyúlós.

Gyúrj nagyobb diónyi gombócokat a tésztából, majd ezeket lapítsd vékonyra, és forró serpenyőben süsd 1-1 percig mindkét oldalukat.

Zsemle Kép forrása: chichi-kitchen.de

3/5 Zsemle

Élesztő nélkül a zsemlét is el tudod készíteni, itt szódabikarbónával érheted el, hogy egy kicsit megemelkedjenek a cipók.

8-10 darab zsemléhez 20 dkg grahamlisztet és 25 dkg teljeskiőrlésű lisztet kell összekeverned 1 teáskanál sóval, 1 kávéskanál szódabikarbónával és 45 dkg kaukázusi kefírrel.

Az alapanyagokat keverd össze fakanállal, majd ha összeállt, kézzel is dagaszd. Ha elválik a tál oldalától, akkor a nagy cipóból formázz 8-10 kisebbet, majd ezeket süsd ki egy sütőlemezen, 180 fokos sütőben.

Nagyjából 15 perc alatt készre sülnek. A zsemléket úgy is kisütheted, hogy előtte megszórod őket magokkal: szezámmaggal, mákkal vagy lenmaggal.

Kenyér Kép forrása: alexandracooks.com

4/5 Kenyér

Az ír parasztkenyér élesztő nélkül, szódabikarbónával készül, ezért remek alternatívája lehet a hagyományos kenyérnek.

Az elkészítéséhez 50 dkg kenyérlisztre lesz szükséged, de ha még egészségesebbet szeretnél, akkor 25 dkg tönkölylisztből és 25 dkg teljeskiőrlésű lisztből készítsd.

A lisztet 1 teáskanál sóval és 1 teáskanál szódabikarbónával kell elkeverned, majd 6 dl langyos tejjel tésztává gyúrnod.

A tésztát formázd cipóvá, a tetejére vágj éles késsel keresztet, majd egy vasserpenyőben vagy egy alacsonyabb vasedényben süsd készre 180 fokon.

5/5 Pizzakenyér

A pizzakenyeret is meg tudod sütni egyszerűen, élesztő nélkül, feltéttel együtt.

A tésztát 25 dkg durumlisztből, 1 csipet sóból, 1,5 dl vízből és 2 evőkanál olíva olajból kell összeállítanod, majd dagasztás után kinyújtanod.

A langallóra tegyél paradicsomos vagy tejfölös mártást, kockázott sonkát, lilahagymát, zöldségeket, sajtot ízlés szerint, majd 180 fokos sütőben süsd 20 percig.