A Covid-19 a mentális egészségben is járványt hozott

A Covid-19 a mentális egészségben is járványt hozott

Címlap / Életmód / Család / A Covid-19 a mentális egészségben is járványt hozott

Sokan a leginkább veszélyeztetett csoportok, a fejlődés alatt álló gyermekek mentális egészségéért aggódnak. Bár a gyermekkori mentális egészséget érintő, a maszkhordással, a társadalmi távolságtartással és a karanténozással kapcsolatos empirikus kutatások alapos tanulmányozása és publikálása évekbe telhet, a Psychologytoday a gyermekkori mentális egészség szakértőjét kérdezte a témával kapcsolatban.

Mandy Mount pszichológus, oktató, tréner, szakértő és tanácsadó. 17 évig dolgozott az UC Irvine CARE iroda alapító igazgatójaként, és jelenleg a Kaiser Permanente San Francisco pszichológusa, miközben magánpraxist is visz. Dr. Mount szakértője a traumák memóriára gyakorolt hatásának, és számos cikkben és podcastban szerepelt.

A legnagyobb kihívás a járvány alatt

Mount szerint „a világjárvánnyal való együttélés egyik legnagyobb kihívása a gyerekek és a tizenévesek számára a barátoktól való elszigeteltség. A sporton, klubokon és játékon keresztüli részvétel tipikus lehetőségei korlátozottak. Pedig a játék és a másokkal való interakció fontos része a társadalmi fejlődésnek. Ebben a további kihívásokkal teli időszakban a gyerekek nem fértek hozzá olyan erőforrásokhoz, mint a terápiás és támogató programok, mint a járvány előtt.”

A napirend, a kiszámíthatóság hiánya szintén megviselhet mindenkit, így a fiatalabb generációt is. „A kiszámítható időbeosztást, étkezést és támogatást nyújtó iskolák biztonsága szintén korlátozott. Helyébe a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság lépett sok otthoni környezetben, különösen azokban, ahol a szülők vagy a gondozók olyan világjárványhoz kapcsolódó kihívásokkal küzdöttek, mint például a munkahely elvesztése vagy az egészség miatti aggodalmak” – teszi hozzá a szakember.

A vírusmérséklő intézkedések, például a maszkviselés és a fizikai távolságtartás gyermekekre gyakorolt hatásai a gyermektől és a környezeti kontextustól függően nagyon eltérő lehet. Például a maszkviselési követelmények további akadályokat képezhetnek a hallássérült vagy fejlődési nehézségekkel küzdő, például autizmussal élő gyermekek számára. Ők ugyanis jobban támaszkodnak a vizuális információkra. Más gyerekek, például azok, akik átéltek bántalmazást vagy szociális szorongást, azt tapasztalhatják, hogy a maszkok új lehetőségeket kínálnak a kényelmesebb távolság és határok kialakítására.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást