Életmód / Egészség

Szuper jógapózok, amelyek segítenek elűzni a stresszt

Az egyik fő érv, amely a jóga mellett szól, hogy segít oldani a stresszt és relaxálni. Azonban van néhány olyan jógapóz, olyan ászana, amely extrán nyugtató hatású, lecsillapítja az elmét és ellazítja a testet. Most ezek közül hoztunk neked néhányat, amelyet érdemes lehet kipróbálnod a stresszesebb napokon.

Sukhasana

A sukhasana nem más, mint egy töröküléses, nagyon egyszerű, ám nagyon nyugtató pozíció.

Érdemes ezzel kezdeni a jógát, és a végén is megismételni a gyakorlatot.

Ez a póz segít közel érezni magadhoz a földet, békével és nyugalommal tölt el, segít izmaidnak is lecsillapodni.

A pózt úgy veheted fel, ha leülsz a padlóra, törökülésbe teszed a lábaidat úgy, hogy jobb lábad keresztezze a balt felülről, majd kihúzod a hátad, előre szegezed a fejed, majd becsukod a szemed.

A kezeidet összevonhatod, de még jobb, ha egyik tenyeredet a mellkasodra, a másikat pedig a hasadra helyezed.

Ülj ebben a pózban legalább egy percig, de akár tovább is.

Ezek a pózok nem arról szólnak, hogy erősítsd a testedet, hanem hogy minél jobban ellazulj.

 

Harcos póz

Bár a neve nem tűnik békésnek, a harcos póz mégiscsak segít abban, hogy megnyugodj.

Olvastad már?  Jóga a pózokon túl, avagy a jóga 10 köre – 2. rész: légzőgyakorlatok

Ezzel a pozícióval kinyújtóztathatod a karjaidat, és segít abban is, hogy megfelelően áramoljon az energia a testedben.

Úgy veheted fel a pozíciót, ha terpeszállásba állsz, majd elfordulsz az egyik irányba, mintha kitörést végeznél, megroggyasztva a lábad.

A törzseddel fordulj el, ne abba az irányba nézz, amelybe az elől lévő lábfejed, a kezeidet pedig nyújtsd ki a tested mellett.

Csukott szemmel legalább egy percig maradj ebben a pózban.

 

Macska-tehén póz

A macska-tehén póz az egyik olyan jógapozíció, amely rengeteg szempontból hasznos: hátfájás esetén, könnyű reggeli jógánál, és stresszűzőnek is kiváló.

A póz segít kinyújtani a tested és mélyen lélegezni, amely megnyugtat.

Ehhez négykézláb kell állnod, majd homorítanod, mint egy tehén, utána pedig domborítanod, mint egy macska.

A póz mindkét részét tartsd ki legalább egy percig, közben lélegezz lassan, mélyeket.

Bátran ismételd akár többször is ezt a pózt, amíg el nem lazít teljesen.

 

Paschimottanasana

Szintén egy szuper relaxálós póz, amelyet gyakran a jóga végén szoktak csinálni, hogy megnyugtassa a testet és lenyújtsa az izmokat.

A póz nyugtatja az elmét, segíti az emésztést, csökkenti az idegességet és a fáradtságot, segít nyugodtabban aludni, és még akkor is kiváló, ha menstruációs görcsök gyötörnek.

Olvastad már?  Különleges stresszűző technikák, ha feszült vagy mostanában

A póz felvételéhez nyújtott lábbal kell ülnöd a földön, majd előre hajolni nyújtott kézzel úgy, hogy megfogod a talpaid, a felsőtesteddel pedig ráhajolsz, ráfekszel a lábaidra.

A pózt legalább egy-két percig érdemes kitartanod, miközben lassan, mélyeket lélegzel.

Ha csak egyfajta jógapózt van időd gyakorolni, vagy este, lefekvés előtt szeretnél egy kicsit megnyugodni, hogy valóban pihentető legyen az alvás, akkor mi ezt az ászanát javasoljuk neked.

 

Viparita Kirani

A hangzatos név valójában egy igen egyszerű pózt takar, amelyet sokan még úgy is használtunk már nyugtató pozíciónak, hogy fogalmunk nem volt róla, hogy egy jóga pózt végzünk.

A Viparita Kirani lényege, hogy egy fallal szembe fekszünk le a padlóra, majd felemeljük a lábunkat úgy, hogy egy derékszöget formázzon a felsőtestünkkel, majd hozzányomjuk alsó végtagjainkat a falhoz.

A kezeinket érdemes magunk mellett kinyújtani a földön, de akár a fejünk felett is kinyújthatjuk.

A pózt legalább két-három percig érdemes kitartani.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást