A vitaminhiány 5 apró jele, amit nem szabad félvállról venned

A vitaminhiány 5 apró jele, amit nem szabad félvállról venned

Címlap / Életmód / Egészség / A vitaminhiány 5 apró jele, amit nem szabad félvállról venned / 2. oldal

4/5. Állandóan kimerült vagy

Bár a fáradtság és a stressz sokféle ásványi anyag vagy vitamin hiányára utalhat, mégis nagyon gyakori, hogy a nem elégséges C-vitaminbevitel az, ami a panaszokat okozza.

Ezt pedig nem csak azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert a mindennapokban kellemetlenséget okoz, de a C-vitamin hiánya mellett nem működik megfelelően az immunrendszer sem, sőt egyes kutatások a rák kialakulásával is összefüggésbe hozták a tartósan fennálló C-vitaminhiányt.

A létfontosságú vitaminból egy felnőtt nőnek körülbelül napi 75, egy férfinak 90 milligrammra van szüksége, de bizonyos, az immunrendszert igénybe vevő körülmények (például dohányzás) mellett a napi dózis akár 35 milligrammal is megnövekedhet.

5/5.
Rosszul látsz a sötétben

Persze, a vaksötétben csak Superman lát, de azért a legtöbben szürkületben vagy félhomályban már elboldogulunk. Ha azt veszed észre, hogy ilyenkor is egyre bizonytalanabb vagy, egyre rosszabbul veszed ki a formákat és nem érzékeled az árnyalatok közötti különbségeket, akkor lehet, hogy az A-vitamin hiányából származó szürkületi vakságod (közismertebb nevén farkasvakság) van.

Az A-vitaminnak csak nagyjából a harmada az, amit kész vitaminként veszünk fel, a többit egy úgynevezett elővitaminból, a karotinból állítja elő a szervezet, így a túladagolása szinte lehetetlen, hiszen ha elegendő van belőle, akkor csak nem alakít át a tested több karotint.

Az A-vitamin hiánya viszont már annál könnyebben előfordulhat, főleg idősek körében, így nem biztos, hogy érdemes ráfogni a látásromlásra, hogy „ez már a korral jár!”, hiszen bár az idő mindenkin nyomot hagy, azért a vitaminpótlás sokszor még évekig segíthet a helyzeten.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást