Akármennyire is elképzelhetetlen és szürreális volt, a maszkviselés már a hétköznapjaink részévé vált. Számos nagy divatmárka kezdte el gyártani az orrot és a szájat eltakaró textilmaszkokat, hogy ezzel is kompenzálják a bevételkiesést – ehhez csatlakoztak aztán a drogériák a papírmaszkokkal és sokan mások, többek között magánszemélyek is láttak fantáziát a projektben.
Többen úgy vélik, a maszkviselés nálunk éppúgy alapvető lesz, mint az ázsiai országokban, ahol nem csupán a vírusok és baktériumok, hanem a környezetszennyezés ellen is védekeznek ily módon az emberek. Ameddig kötelező a maszkviselés bizonyos intézményekben, vagy helyeken, addig a kereslet meghatározza majd a piacot – de mire számíthatunk a jövőben?
Hirdetőtábla és az önkifejezés módszere is egyben
Az önkifejezés egyik kiváló módja a maszkviselés, hiszen sokat elmond a viselőjéről a választott maszk. Az előnyben részesített textilanyag, esetleg a felirat, mintázat azonnal észrevehető és árulkodik a személyiségedről. Ugyanígy státuszszimbólum lehet a márka, és egyből megmutatja, milyen az anyagi helyzeted, hol foglalod el a helyedet a társadalomban – akárcsak egy drága ékszer. Persze, a maszkok eredeti célja korántsem ez, de amint a divat eszközeivé, szinte kiegészítővé váltak, sokan kezdtek egyfajta bizsuként tekinteni rájuk.
Mint ilyen, a maszk immáron nem csak egészségvédő, hanem reklámfelület és az önkifejezés módszere: lehetőséget teremtett arra, hogy a megszokottól eltérő módon is viseljük, és új szabásvonalakat próbáljunk ki általuk.
A maszknál jobb hirdetőfelületre nincs is szüksége a különféle márkáknak: először mindig az emberek arcát nézzük meg, így aztán a maszkokra kerülő márkajelzések tökéletes reklámnak bizonyulnak. Számos más előnye is van a tulajdonosok számára a maszkgyártásnak, hiszen a szabásvonal egyszerű, kevés anyag szükséges hozzá, a gyártás így gyors és hatékony.