A valaha létező 20 leghatékonyabb fogyókúrás tipp II.

A valaha létező 20 leghatékonyabb fogyókúrás tipp II.

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A valaha létező 20 leghatékonyabb fogyókúrás tipp II.

Kitartás helyett inkább jó étvágyat kívánunk: vágj bele! Esti nassolás, a kedvenc kajád, tésztaételek… – előző cikkünkből megtudhattad, hogy egyik sem feltétlenül számít tabunak, ha fogyni akarsz. Akkor tíz egyszerűen betartható, praktikus tanácsot osztottunk meg veled, amit most kiegészítünk még ugyanennyivel. 

Gondoskodj a rostbevitelről!

Az élelmi rostok elősegítik az emésztést, megelőzik a székrekedést, csökkentik a koleszterinszintet, és persze a fogyásban is segítenek.

Az Egészségügyi Világszervezet felmérései alapján az emberek körülbelül feleannyit esznek belőle, mint kellene: nőknek 1 000 bevitt kalóriánként 25 gramm volna szükséges.

A zab, a teljes kiőrlésű gabona, a zöldség és a gyümölcs a legjobb mód a rostpótlásra.

Selejtezz a polcon!

Chips, futószalagon gyártott sütemény, konzervek és különböző masszával töltött tejcsokoládék…

Önmagában egy sem „gonosz” közülük, ám ha sokan vannak, igenis nyomot hagynak rajtad.

Komolyan gondolt diéta esetén éppen ezért elkerülhetetlen, hogy megszabadulj tőlük.

Adományozd őket a rászorulóknak, magadnak pedig szerezz be egészségesebb nassolnivalókat!

Legyél türelmes magaddal!

Kéthetente egy kiló – ez számít egészséges mértékű fogyásnak az orvosok szerint.

Nyilván kecsegtetnek az olyan csodadiéták, amelyek néhány hét alatt megszabadítanak az összes súlyfeleslegedtől, persze csak elméletben.

Ne feledd, hogy a lassú, de folyamatos fogyás a rettegett jojó-effektus elkerülésének legjobb módja.

Egészségügyi előnyöket pedig a teljes testtömeged 5-10%-ának elvesztésekor tapasztalhatsz.

Heti egyszer állj mérlegre!

Az egyik leggyakoribb fogyókúra-hiba a túl gyakori mérlegelés. Ilyenkor az ember akaratlanul is elkezd agyalni rajta, hogy vajon mi okozhatott néhány dekás, vagy akár egykilós eltérést egyik napról a másikra.

A vízháztartásodnak és az emésztésednek is szerepe lehet a dologban, úgyhogy kizárt dolog tendenciát megállapítani máról holnapra. A heti egy mérlegelés lehetővé teszi, hogy meggyőződj róla: jó úton haladsz.

Aludd ki magad!

Alváshiány esetén felborul a szervezeted hormonális egyensúlya.

Sajnos többet fog termelni a ghrelin nevű vegyületből, ami az étvágy fokozásáért felelős, illetve kevesebbet a leptinből, amely a teltségérzetet tolmácsolja.

Ha legalább napi 7 órát töltesz az ágyban, nehézség nélkül csökkentheted a kalóriabeviteled – akár néhány százzal.

Figyeld az adagokat!

A „super-size”, tehát az extra nagy adag nem véletlenül jött divatba.

Egyre gyorsabban akarjuk letudni az étkezéseket, így hát célszerűnek tűnik akár egy-kétezer kalóriát beburkolni néhány perc alatt.

A szemlélet elsajátítása azonban már néhány hét alatt látható hízáshoz vezethet, és megakadályozhatja a fogyást a későbbiekben. Legyél tehát észnél, amikor döntened kell, mennyit eszel!

Több zöldséget és gyümölcsöt!

Hány fogyókúrás tipp követeli meg, hogy többet egyél, ne pedig kevesebbet? Nos, ez éppen olyan.

Elvégre minél több rostban, vízben, vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag növényi eredetű táplálékot választasz, annál egészségesebben érheted el a teltségérzetet.
Egészséges zöldségek és gyümölcsök fogyókúrázóknak

Csak hétvégén igyál alkoholt!

Egy kis pohár bor 125, egy sör pedig 153 kalóriát tartalmaz. Ráadásul olyan típusút, amit az emberi test képtelen hasznosítani, helyette inkább közvetlenül zsírrá alakítja.

Könnyebben fogyhatsz, ha kizárólag hétvégén engedélyezed magadnak az ivászatot, és akkor is beéred egy-két adaggal.

Rágózz!

A cukormentes rágógumi segíthet a kínzó éhségérzet leküzdésében, hiszen a csámcsogás során izmaid olyan üzenetet küldenek az agyadnak, hogy épp táplálkozás van folyamatban.

Heti két-három csomag még teljesen rendben van, ennél nagyobb mértékű fogyasztás viszont már hasmenéssel járhat a szorbitol-tartalom miatt.

Vezess étkezési naplót!

Ha szakemberhez fordulsz, mert már unod a sikertelen fogyókúrákat, ezt fogja tőled kérni elsőnek: néhány napig folytasd a megszokott étkezési rutinod, s közben jegyezd fel, mikor, mit és mennyit ettél.

Pusztán az étkezési napló vezetése kétszer hatékonyabbá teszi a zsírpárnák csökkentésére irányuló akciót, hiszen kendőzetlenül el kell számolnod magaddal – vagy ha orvoshoz fordultál, akkor vele is.

Reméljük, hogy a kétrészes cikksorozatunkban bemutatott húsz tanács segít benne, hogy most végre tényleg elérd az álomalakot, és meg is tudd tartani!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást