A Brighami Egyetem és a Harvard T H Chan Közegészségügyi Iskolájának kutatói azt vizsgálták meg, hogy milyen hatással van hosszú távon az emberekre az, ha gyakran nassolnak magféléket. Ehhez megnézték azt is, hogy az öregedő amerikaiak átlagosan mennyit híznak: elmondható, hogy évente egy font, vagyis 0,45 kilogramm megy fel rájuk, amit egyszerűsítsünk most inkább fél kilóra. Aztán az átlagot megvizsgálta úgy is, hogy mennyit híznak a magfogyasztók, és mennyit azok, akik nem ilyesmit szoktak nassolni.
A BMJ tudományos folyóiratban megjelent tanulmány tanulsága az lett, hogy érdemes heti többször is magvakat fogyasztani: akkor, ha naponta valaki, tegyük fel, 12 mandulát vagy 10 diót megevett, sokkal kevesebbet hízott az évek során, mint azok, akik nem ilyesmit nassoltak.
Hosszú távon ez jócskán lecsökkenti az elhízás kockázatát – az elhízás pedig jelenleg az egyik legfenyegetőbb „világjárvány” szerte a világon (mi, magyarok például élvonalban vagyunk az európai mezőnyben).
A súlynövekedés egy év alatt nem fél, hanem negyed kiló lett – ez nem tűnhet soknak, de az évek során elég komolyan összeadódik. Olvass még a témában
Ez vár rád a szerelemben idén januárban – zodiákusod szerint
Miért várunk gyors megoldást hosszú évek sebeire? A terápia, mint türelemjáték
„Te csak leülsz a kanapéra, és közben dolgozol, milyen könnyű ez” – Addig ne ítélkezz a home office-ról, míg nem próbáltad
Így fagyaszd le ezentúl a gyümölcseidet, hogy élvezetes ízük maradjon






