Család / Életmód

8 tipp a terhesség utáni fogyáshoz

8 tipp a terhesség utáni fogyáshoz

A baba születése után számos dologgal kell foglalkoznod, ráadásul aggasztani kezd alakod is.

Fokozatosság

Ha normális testsúllyal vágtál neki a terhességnek és körülbelül 11-16 kilót szedtél magadra, biztos orvosod is mondta, hogy nem telik majd többe, mint néhány hónap és visszanyered eredeti formád, ha odafigyelsz táplálkozásodra és edzel.

Azonban, ha már terhességed előtt is voltak rajtad plusz kilók, vagy többet hízol, mint a normális, akár 1 évbe is beletelhet, amíg lefogysz. A terhesség alatt összeszedett kilók még sokáig elkísérhetnek. Ha nem teszel ellenük, 15-20 évvel később akár komolyabb súlyproblémáid is lehetnek: elhízás, kövérség.

Természetes, hogy minden új anyuka úgy szeretne kinézni, mint régen, de a legfontosabb dolog, hogy türelmesnek kell lenned. Lehet, hogy kedvenc celebed a szülést követően azonnal beleugrott S méretű farmerjába, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a teste számára is egészséges volt.

A magazinok azzal a kérdéssel állnak elő „Hogyan csinálta?” pedig az igazi kérdés az, hogy „Miért csinálta?”. Ezek a hírességek túlságosan szigorú diétákba fognak és azonnal mozgásba lendülnek, pedig testük még nem áll készen erre.

A fogyásnak fokozatosan kell történnie. Türelmesnek kell lenned testedhez, hiszen ezt a súlyfelesleget 9 hónap alatt szedted fel. Ezért legalább ugyanannyi időnek kell eltelnie ahhoz, hogy leküzd ezeket a plusz kilókat. Ezt szem előtt tartva, vedd figyelembe tippjeinket, hogy megszabadulhass a terhességed alatt felhalmozott kilóktól és ismét beleférj régi ruháidba.

Ne diétázz

Lehet furcsán hangzik, de ha diétázni kezdesz, nem biztos, hogy eléred a terhesség utáni fogyás területén kitűzött céljaidat. Ha megfosztod magad kedvenc ételeidtől, miközben már eleve ideges vagy az új, anyaszerep miatt, esélyed van a hízásra. Ha egészségesen táplálkozol és annyit eszel, amennyi jól esik, a súlyfelesleg szinte magától eltűnik.

Fogyókúra helyett válaszd a jól kiegyensúlyozott, változatos táplálkozást. Napközben is nassolhatsz, hogy csillapítsd az éhséget. Fogyassz alma szeleteket, répa csíkokat és teljes kiőrlésű krékereket. Nem számít mennyire szeretnéd elfelejteni a plusz kilókat, sose ess napi 1,800 kalória alá főleg, ha szoptatsz is.

Halmozd fel a „szuper-ételeket”

Amikor újdonsült anyuka válik belőled, szervezetednek meg kell kapnia a maximum tápanyagokat. Válassz olyan ételeket, melyek tápanyagokban gazdagok, de kevés kalóriát és zsírt tartalmaznak, mint például a hal. A halak gazdagok a létfontosságú omega-3 zsírsavban, mely segít, hogy baba agya és idegrendszere megfelelően fejlődjön. A legjobb omega-3 források a hideg vízi halak: lazac, szardínia és tonhal.

A tej és a joghurt is szuper-ételnek számítanak, mivel kalciumban gazdagok, mely erős csontokat biztosít. És ne feledkezz meg a fehérjéről sem, melyet sovány húst, csirkehúst és babot fogyasztva juttathatsz szervezetedbe. Ezek az ételek nemcsak fehérjében, de rostokban is gazdagok, így tovább érezheted magad jóllakottnak és kifejezetten jók a szervezet számára.

Szoptatás

Bár a kutatók dolgoznak rajta, eddig még nem sikerült megegyezésre jutniuk, miszerint a szoptatás elősegíti-e a fogyást vagy sem. Egyes tanulmányok szerint a szoptatás nagy segítségedre lehet, hogy megszabadulj a terhesség alatt felgyülemlett kilóktól, míg más felmérések nem találnak különbséget a szoptató és a nem szoptató anyák fogyása között.

Egy dolog azonban biztos: a szoptatás jó a baba számára, hiszen növeli az ellenálló képességet és egyéb egészségügyi hatásokkal bír. Ha szoptatsz, naponta 300 kalóriával többet is ehetsz vagy egy picivel többet is, ha gyermeked nagyevő vagy ikreid vannak. Azonban, a szoptatást ne használd jó ürügyként, hogy többet egyél.

Fogyassz sok vizet

Sok vizet kell innod, hogy megelőzd a kiszáradást. Ráadásul, a víz megtölt így nem tudsz túl sokat enni, sőt még anyagcseréd is felgyorsítja.

A napi 8 pohár víz fogyasztása nem bizonyos, ezért azt ajánljuk figyeld a vizeleted színét, illetve azt, hogy milyen gyakran látogatod a fürdőszobát. Ha elég folyadékot iszol, vizeleted viszonylag tiszta, átlátszó, és legalább 3-4 óránként látogatod meg a mellékhelyiséget.

Mozogj

A helyes táplálkozás nagyon fontos, azonban ez csak egyik része a terhesség utáni fogyókúrának. A kalóriák égetéséért és az egészséges izmokért és csontokért bizony edzened kell. Az aerobik vagy egyéb edzésforma nemcsak a rajtad lévő feleslegtől szabadít meg, hanem segít megszabadulni a depressziótól, a stressztől is, ráadásul sokkal jobban fogsz majd aludni.

Ha nem akarsz, nem muszáj edzőterembe menned, elég ha a babával sétáltok egyet, hiszen ez is megnöveli a szívverések számát és megmozgatja izmaidat. Hetente legalább 150 perc hasonló aktivitást iktass be.

A baba körüli egész napos hajsza már maga egy jó gyakorlat, azonban ennél kicsit több edzésre van szükség. Tested erősítéséhez használj könnyű súlyokat vagy konzerves dobozokat. Azonban, mielőtt bármilyen edzésformának látnál, kérd ki orvosod véleményét, főleg, ha császározással szültél.

Aludj

Talán lehetetlennek tűnik egy állandóan nyüzsgő baba mellett napi 8 órát aludni, de ha nem alszol eleget sokkal nehezebb lesz a szülés utáni plusz kilóktól megszabadulni. Egy felmérés szerint, azok az anyukák, akik csak 5 órát vagy annál kevesebbet aludtak sokkal jobban „ragaszkodtak” a túlsúlyhoz, mint a napi 7-8 órát alvó társaik. Amikor fáradt vagy, tested kortizolt és egyéb stresszhormonokat termel, melyek elősegítik a hízást. Ugyanez a helyzet, amikor kimerült vagy. Ilyenkor is egészségtelen ételekhez nyúlsz és biztos nem állsz neki edzeni.

Lehet, hogy családtagjaid vagy barátnőid azt tanácsolták, hogy akkor aludj amikor a baba is alszik. Ideje megfogadnod ezt a tanácsot. Nappal is szundíthatsz vagy feküdj le korábban.

Kérj segítséget

Ha fogyással küszködsz, bátran kérj segítséget egy orvostól vagy egy dietetikustól. Utóbbi segíthet kidolgozni egy táplálkozási tervet, amivel biztonságosan és hatékonyan lefogyhatsz. Orvosod pedig segítségedre lehet abban, hogy megtudd mennyit kell fogynod és mikor kezdheted el az edzést.

Nyomtatható terhességi naptár itt! Tudd meg napi potossággal mi történik a babával és veled, illetve milyen teendőid vannak.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást