Stílus / Test

9 tipp az öregedés ellen

9 tipp az öregedés ellen

Nem plasztikai műtétre gondolunk, hanem segítünk, hogy belülről lassítsd a folyamatot! De miért öregszünk egyáltalán, és milyen tényezők befolyásolják az idő vasfogának nyomát?

Védd a DNS-ed!

Ahogy eljár fölöttünk az idő, a kromoszómáink végződései – az úgynevezett telomerek – egyre rövidülnek. Ez fokozott sérülékenységet, így bizonyos betegségekre való fogékonyságot jelent.
Mielőtt azt hinnéd, hogy nem tehetsz semmit ellene, eláruljuk: kutatások szerint a megfelelő táplálkozás és a rendszeres mozgás olyan enzimeket termel, amelyek sejt szinten lassítják a folyamatot.

Legyél lelkiismeretes!

Már egy 80 évvel ezelőtt íródott orvosi tanulmányban is taglalják, hogy a részletekre való odafigyelés és a kitartás a mindennapi feladatok során miként befolyásolja a személyiséget, illetve az életminőséget.
Kiderült, hogy azok, akik lelkiismeretesen tanulnak vagy dolgoznak, sokkal több egészségvédő döntést hoznak az élet más területein felületes társaiknál.

Barátkozz!

Ugye, milyen jó, ha van kihez fordulni a bajban? Ausztrál tudósok rámutattak, hogy az élénk közösségi életet élő idősek lényegesen kisebb eséllyel haláloznak el 10 éven belül, mint azok, akik magányosan tengetik napjaikat.
Az eredmény nem kirívó, hiszen jelenleg 148 más tudományos munka támasztja alá ugyanezt a hipotézist.

Válogasd meg a barátaid!

Míg a minőségi emberi kapcsolatok minden szempontból előre visznek, ennek sajnos a fordítottja is igaz: az elhízás például „fertőző” is lehet.
Amennyiben a barátaid egészségtelenül táplálkoznak, nem mozognak, s emiatt túlsúllyal küzdenek, 57%-kal nagyobb az esélyed rá, hogy önkéntelenül átvedd ezt az attitűdöt. Ám ha a környezetedben valaki leszokik a dohányzásról, könnyen lehet, hogy utána csinálod.

Sziesztázz!

A délutáni csendes pihenő 37%-kal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések esélyét.
Ennek magyarázata, hogy az alvás visszaszorítja a szervezetben a kártékony stresszhormonok szintjét. Ha tehát lehetőséged van rá, mediterrán módra dőlj le akár csak egy félórára!

Egyél mediterrán módra!

A déliek nemcsak a sziesztához értenek, de az evéshez is. A rengeteg gyümölcs, zöldség, teljes gabona, olíva olaj és hal minimálisra csökkenti korunk egyik népbetegségének, a metabolikus szindrómának a kockázatát.
Ez többek között magas vérnyomással, elhízással és cukorbetegséggel jár, tehát mindenképpen érdemes elkerülni.

Házasodj meg!

Demográfiai tény, hogy a házasok tovább élnek a szingliknél és az élettársi kapcsolatban lévőknél – sőt, az elváltak és az özvegyek halálozási mutatója is jobb azoknál, akik sosem voltak törvényesített kapcsolatban.
Az a bizonyos „papír” tehát mégiscsak jóval többet jelent holmi közhelyes rítusnál…

Fogyj le!

A túlsúly – különösen a hasi zsírpárnák tömege – növeli a szívbetegségek és a cukorbaj kockázatát.
A legjobb ellenszer a rendszeres mozgás, valamint a rostban gazdag étrend. Ha nem tudod, hol kezdd az életmódváltást, bátran kérd ki a háziorvosod vagy egy dietetikus tanácsát! A legfontosabb, hogy ne kúráktól várd a megváltást.

Mértékkel igyál!

Heti 1-2 adag itallal még semmi baj. Ennél több azonban hizlal, növeli a vérnyomást, pusztítja az idegsejteket és számos más egészségügyi problémához vezet. Bár a vörösbor antioxidánsai tényleg védik a testet, de a limit erre is érvényes, különben a hátrányok messze felülmúlják az előnyöket.
Ne feledd, hogy az öregedés természetes folyamat. Minden egyes szarkaláb élettapasztalatról árulkodik, tehát a ráncok önmagukban nem jelentenek esztétikai problémát. Az már viszont annál inkább, ha valaki szomorúan viseli őket! A legjobb, amit tehetsz, hogy kívül-belül elfogadod saját magad, méghozzá a koroddal együtt. Ez ad majd egy olyan kisugárzást, hogy a környezeted is ámulatba ejted – a lehető legpozitívabb értelemben.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást