Egészség / Életmód

8 tipp, hogyan fogyhatsz diéta nélkül

8 tipp, hogyan fogyhatsz diéta nélkül

Se szeri, se száma a különböző fogyókúráknak, diétáknak és edzésprogramoknak. Ami a legtöbbjükben közös, hogy azt sugallják: ideiglenes cselekvéssel megszabadulhatsz a túlsúlytól. Pedig apró, ám végleges szokásváltoztatásokkal tartósabb – igaz, lassúbb ütemű – eredményt érhetsz el.

Szánj időt az evésre!

Állítsd be a telefonod időzítőjét vagy a konyhai órát 20 percre, és válj komótos evővé! Ez az egészségesebb táplálkozás egyik legegyszerűbb, ugyanakkor legalapvetőbb mozzanata.
A szervezetednek idő kell hozzá, hogy számon tartsa, mennyi tápanyagot vittél be, s előhívja a jóllakottság érzetét. Arról nem is beszélve, hogy minél tovább falatozol, annál hosszabb ideig élvezheted az ízeket.

Aludj eleget!

Amennyiben az étkezésed nem indokolja másként, megfelelő alvással egy évben akár 6 kilótól is megszabadulhatsz. Ennek magyarázata, hogy az egész tested – beleértve az idegrendszered és a hormontermelésed is – kiegyensúlyozottabban működik elegendő és minőségi pihenés esetén.
Az alváshiány fokozza az éhséget, az álomban töltött órák viszont biztosan nem telnek falatozással.

Több zöldséget a tányérra!

Nem elég fejben elhatározni a mennyiséget! Ha a tányérodra teszed, biztosan meg is eszed. A lédús, rostban gazdag zöldségek köretnek is kiválóak.
Amennyiben még csak most szánod rá magad a fogyasztásukra, eleinte a tányér negyedét foglalják el, később az arányt növeld félre! Negyed rész egyéb körettel és negyed rész hússal vagy hallal tökéletes adagolást érsz el.

Egyél levest!

A zöldséglé alapú – nem a lisztes habarással készült, nehéz – levesek kalóriaszegény módon táplálnak és telítenek el. Éppen ezért sose mulaszd el ebédkor azzal az érvvel, hogy így spórolsz az energiabevitelen!
Kutatások bizonyítják: aki rendszeresen eszik levest, összességében kevesebb szénhidrátot visz be a szervezetébe, tehát a teste eleve kevesebb alapanyagot alakíthat zsírpárnává a későbbiekben.

Válassz teljes kiőrlésűt!

A barna rizs, az árpa, a tönköly és a teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru – bár kalóriatartalmuk a „fehér” változatokéhoz hasonló – hozzájárul a fogyáshoz.
A bennük található tápanyagok és rostok kedvező irányban befolyásolják az anyagcseréd, ráadásul számos vitaminnal, illetve ásványi anyaggal szolgálnak.

Nézegesd az álomrucit!

Melyik nadrágodba, felsődbe vagy ruhádba szeretnél beleférni? Ne csak gondolatban motiváld magad, nyugodtan akaszd ki a göncöt a szoba bármelyik pontjára!
Így könnyebben úrrá lehet a hizlaló falatok okozta csábításon, s egy percre sem téveszted szem elől a célod. Az sem rossz, ha egy boltban kinézel valamit, és rendszeresen visszajársz megnézni, felpróbálni.

Süss magadnak pizzát!

A pizza nemcsak finom, de akár súlybarát ebéd is lehet. Ráadásul ha hetente elkészíted magadnak, nem jelent számodra csábítást, ha a kollégáid valamelyik pizzériából rendelnek!
Teljes kiőrlésű lisztből, zsírszegény sajtból, sok-sok zöldséggel, pirított csirkemellel, igazi paradicsommal készült szószból, egy pici olívaolajból még finomabbat alkothatsz!

Kevesebb cukrot!

Könnyen előfordulhat, hogy cukorbeviteled jelentős részét az olyan üdítők teszik ki, mint a kóla, a jeges tea vagy a gyümölcslé. Ezek kihagyásával akár naponta 10 teáskanálnyi cukrot száműzhetsz az étrendedből. A legjobb ha ásványvizet iszol, de napi egy-két pohár kalóriamentes ital is bőven belefér. Az édesítőszerek körül egyébként táplálkozástudományi vita folyik, de biztos lehetsz benne: ilyen kis mennyiségben nem ártalmasak az egészségedre.
A fogyással kapcsolatos egyik legnagyobb probléma, hogy a súlyvesztésre vágyók többsége rövid idő alatt sok feleslegtől szeretne megszabadulni – márpedig a havi 2 kg-nál gyorsabb ütemű karcsúsodásnak jojó-effektus és hiánybetegség lehet a vége. A „lassan járj, tovább érsz” elv tehát itt fokozottan érvényesül.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást