A közösségi média felületek nagyon jó terepet szolgáltatnak arra, hogy napi szinten kommunikáljunk az ismerőseinkkel, vagy akár ismeretlenekkel is. Biztos te is megfigyelted már, hogy néhány embertípus kifejezetten ki tud hozni a sodrodból, és lehet, hogy más ugyanígy van veled. Mi most összegyűjtöttük azt a 9 tipikus felhasználót, aki gyakran megfordul ezeken a felületeken. Te vajon melyikbe tartozol?
A megfigyelő
Ez a típus viselhetné még akár a követő vagy a lájkbajnok neveket is, hiszen ő az, aki boldog-boldogtalan bejegyzését lájkolja függetlenül attól, hogy érdekli-e a téma vagy sem.
Persze nem kell elítélni ezt a felhasználót, hiszen a látszólag céltalan lájkolgatás mögött csupán annyi áll, hogy tudatni szeretné az ismerőseivel, mindig figyel rájuk…
Az aktivista
Ő az, aki mindig valamilyen nemes ügyért harcol, amire remek terepet szolgáltat számára a közösségi média.
Üzenőfala többnyire állatvédelmi, politikai, emberjogi és egyéb hasonló témájú bejegyzésekkel van tele.
Arra használja a közösségi médiát, hogy hallassa a hangját egy nemes ügy érdekében, amit sokszor annyira túlzásba visz, hogy az érdeklődés helyett teljes érdektelenséget vált ki az emberekből.
A népszerű
Az ismerős, aki minden képen ott van, mindegyiken nagyon boldog és minden képére minimum százan reagálnak. Ez a típus nem fél az orrod alá dörgölni a népszerűségét, ráadásul szinte minden ismerősödet ismeri.
Az exeddel is bulizott már együtt – és a jelek szerint nagyon jó haverok. Ez persze többnyire csak a látszat, hiszen általában az ilyen kapcsolatok rendkívül felszínesek és kizárólag a külvilágnak szólnak.
A troll
Ez a típus olykor nyomdafestéket nem tűrő módon nyilvánítja ki a véleményét – sokszor bele se gondolva, hogy ezzel mennyire megbánt másokat.
A trollok képesek azt gondolni, hogy Facebook profiluk köntösébe burkolózva bárkinek beszólhatnak.
Akadnak azonban olyan típusok is, akik csak vicces megjegyzéseket tesznek, vagy jóindulatból, puszta érdeklődésből írnak oda szinte mindenhova – ezzel természetesen semmi baj nincsen.
A tanító
A tanító általában olyan ember, aki arra használja a közösségi médiát, hogy egy számára érdekes témában osszon meg releváns bejegyzéseket az ismerőseivel.
Ez a felhasználó a leginkább kivédhető, hiszen ha nem érdekel például, hogy hogyan készül a francia bundás kenyér, vagy hogy miként lehet belőled az életed abszolút irányítója, akkor elég letiltani a hírfolyamból a bejegyzéseit.
A családanya
Ő az, akinek a gyerekeit szinte már sajátunkként ismerjük, olyan, mintha velünk élnének.
Láttuk az első lépéseit, az első fogacskáit előbújni, és azt, amikor először ment az oviba – és az egészben az a legborzasztóbb, hogy úgy várjuk már a következő bejegyzést a gyermek hogylétéről, mint egy teleregény soron következő epizódját.
A passzív
A passzív felhasználó csak látszólag van jelen a közösségi felületeken, mert muszáj neki, hiszen haladni kell a korral – persze közben még mindig ott lapul a hátsó zsebében a kézzel írt notesze, benne a fontosabb ismerősök e-mail címével és telefonszámával.
A régi motoros
A régi motoros már akkor regisztrált az adott felületre, amikor még senki nem ismerte.
Ő az, aki az összes technikai újítást kívülről fújja, és ezt nem fél az orrod alá dörgölni.
Sőt azt sem, hogy ez a felület, amit használtok, már rég a múlté, és van ennél sokkal jobb a piacon – nem is tudtad?
Az újonc
A régi motoros ellentéte, aki eddig próbált nem részt venni ebben a social media őrületben, de mivel már minden ismerőse regisztrált, ezért kénytelen volt ő is, nehogy kimaradjon valamiből. Még nagyon félve és sokszor teljesen helytelenül kezeli a felületet.
Vigyázz vele, mert képes privát üzenetet küldeni az üzenőfaladra vagy kínos megjegyzést írni egy képed alá, gondolván, hogy azt csak te látod. Ezért, ha van ilyen ismerősöd, az a legegyszerűbb, ha megtanítod őt a felület alapvető használatára.