Téli depresszió? 10 jópofa tipp, amivel vidámabb lesz a január

Téli depresszió? 10 jópofa tipp, amivel vidámabb lesz a január

Címlap / Életmód / Téli depresszió? 10 jópofa tipp, amivel vidámabb lesz a január

Viselj vidám színeket

Az élénk színek és az optimizmus között van összefüggés. Miután leszedtük a karácsonyfát és eltettük a szilveszteri dekorációt, kevés vidám árnyalat marad körülöttünk, hiszen csak a szürke hétköznapok és – jó esetben – a fehér hó vesz körül. Igaz, még távol a tavasz, de az öltözéked már előrevetítheti. Elő tehát a sárga, világoskék, piros és narancs ruhadarabokkal és színes sminkkel!

Téli kiegészítők
istockphoto

Merítsd hideg vízbe az arcod

Egy remek stresszoldó technika, amiről kevesen hallottak, pedig jót tesz. Ha már ugrottál hideg tóba, akkor tudod, milyen érzés. Ha jéghideg vízhez érünk – főleg az arc – akkor a szervezet lelassítja a szívverést, hogy spóroljon az oxigénnel, ennek köszönhető az azonnali stresszoldó hatás. Ezen kívül érzelmileg is „újraindít” a test, tehát ha dühös, szomorú vagy ideges vagy, visszaáll egy semleges, nyugodt állapotra. 

Hidegvizes arcmosás téli depresszió ellen
skynesher/istockphoto.com

Teremts spa hangulatot

Tőrödj magaddal: dobj a kádba egy fürdőgolyót vagy gyújts meg egy illatgyertyát, tegyél fel pakolást a hajadra és az arcodra, fesd ki a körmöd és tedd be a kedvenc zenéd.

A minőségi én-idő segít távol tartani a téli letargiát és jobb hangulatod lesz, ha jobban nézel ki. 

Meleg napsugár otthon

A téli depresszió legfőbb oka a ragyogó napsugarak hiánya. Ilyenkor nem is látjuk a Napot, az idő hideg, ködös és lelombozó. Ezen segít a fényterápia, melyet a napfényt utánzó lámpa segítségével érhetünk el. Már napi félóra is csodát tesz a hangulatunkkal és a naplámpa akkor a leghatásosabb, ha a periférikus látóterünkben helyezzük el.

Nappali berendezés
istockphoto

Barnulj le!

Attól még, hogy nem süt a nap, lehet szép színünk. A barnító krémek új generációja már nem kellemetlen szagú, narancsos-ragacsos, hanem igazán jó minőségű termékekkel varázsolhatsz magadnak napbarnított színt.

Simogass cicát!

Egy bundás kedvenc szeretgetése bizonyítottan csökkenti a stresszt és az állattartók kisebb eséllyel esnek depresszióba. Ha nincs házikedvenced ellátogathatsz egy „cat café-ba”, ahol egy cicasimogatással egybekötött kávézás garantáltan feltölt!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást