Életmód / Lélek

Így segíts a barátodnak, ha depresszióssá vált a pandémia alatt

Így segíts a barátodnak, ha depresszióssá vált a pandémia alatt

Román Boglárka pszichológus, pár-, és családterapeuta azt mondja, az utóbbi évben egyre több kliens kereste fel őt nemcsak pánik, depresszió, szorongás tüneteivel, kapcsolati elakadásokkal, hanem családi problémákkal is. A vírus hatására a négy fal közé szorultunk, így míg korábban könnyen elmenekülhettünk a konfliktusaink, helyzeteink elől, elterelhettük a figyelmünket róla szimplán már a mindennapokkal, programjainkkal is, most mindennel egyszerre kellett szembenézni. 

De kezdjük is az elején, fontos ugyanis megkülönböztetni a depresszió tüneteit a szomorúságtól – a pandémia ugyanis mindkettőt kiválthatja.

„A depresszió fogalom rosszkedvű, szomorú állapotot jelent, melyben a nehézségek áthidalhatatlannak, leküzdhetetlennek tűnnek, így gyakran gondolhatunk arra, ha szomorúak vagyunk, depresszióban szenvedünk”

– magyarázza Boglárka

„Pedig a szomorúság önmagában nem depresszió, hanem egy múlékony állapot, érzelem, ami a depresszió diagnosztikájában csak egy tünetet jelöl. Lényegi különbség a kettő közt az időbeli lefolyásban, az állapot mélységében rejlik.

A szomorúság néhány napon, héten belül lezajlik, a depressziós állapot viszont hetekig, hónapokig, szélsőségesebb esetekben évekig fennállhat. A depresszió során nemcsak pár motiválatlan, rosszkedvű napról beszélünk, a jelenség többféle tünetet is magába foglal.”

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást