Stílus / Test

Így ellenőrizheted otthon, hogy szétnyílt-e a hasizmod – Nem csak terhesség okozhatja

Mi számít szétnyílt hasizmoknak?

Ha az egyenes hasizmok között 2,7 centiméteres, vagy annál nagyobb rés található, akkor a hasizmokat szétnyíltnak tekintjük. Ha pontos eredményre van szükség, vagy kézzel nem igazán kitapintható a terület, akkor ultrahanggal szokták vizsgálni a kérdéses hasfalat. Ellenkező esetben viszont akár saját magadnak is ellenőrizheted, milyen állapotban vannak a hasizmaid. 

Ehhez egyszerűen feküdj le a hátadra, a térdeidet húzd fel derékszögben, talpaiddal támaszkodj a talajon. Emeld meg a fejedet egészen addig, hogy érezd megkeményedni a hasizmaidat. Majd a köldököd felett és alatt keresd meg a linea albát, végül pedig tapintsd ki az izmaidat. Amennyiben a „két kocka” között bő kétujjnyi távolságot érzel, jó eséllyel neked is szétnyílt hasizmaid vannak.

Maksym Azovtsev/istockphoto.com

Milyen tünetek vannak még?

Ha kicsit figyelmesebben nézed a szálkásításon már átesett sportolók, edzők hasát, akkor bizony gyakran észrevenni, hogy az ő hasizmaik is szétnyíltak. Ez sajnos sokszor árulkodik arról, hogy hiányosak az ismereteik, vagy nem figyelnek eléggé a testük jelzéseire. A szétnyílt hasizomnak ugyanis más tünetei is akadnak. Ilyen a duzzadt has, a vizeletszivárgás, a sérv, az emésztési problémák (pl. puffadás, székrekedés), de a derék- vagy éppen a csípőfájdalom is erről árulkodhat, akárcsak a fájdalomérzet szeretkezés közben.

A szétnyílt hasizom nem csak esztétikai probléma, hiszen a hasfal egészsége, épsége létfontosságú a tartásunk szempontjából. Ha a törzs nem támaszkodik megfelelően, akkor tartásbeli és gerincproblémák jelentkezhetnek, valamint kialakulhat a korábban említett inkontinencia és a sérv.

Mi a megoldás?

Szerencsére a szétnyílt hasizom odafigyeléssel és speciális tornával kezelhető, ezért nem kell együtt élni sem a fájdalommal, sem az egyéb problémákkal. Fontos ugyanakkor, hogy a gyakorlatok helyes kivitelezését szakértőtől tanuld meg, mert csak így fog ismét összezáródni a hasizmod, így nyeri vissza a terület eredeti tartófunkcióját. 

Szétnyílt hasizom esetén nem szabad súlyokat, nehéz tárgyakat emelni. Kerülni kell a nyomással, erőltetéssel járó tevékenységeket (pl. erőlködés vécézés közben – megfelelő táplálkozással kell gondoskodni arról, hogy a székletürítéshez ne kelljen erőteljesen nyomni). Amíg nincs rendben a hasizmod, addig nem szabad komolyabban edzened, főleg kerülnöd kell az olyan gyakorlatokat, amik erősen igénybe veszik a hasizmodat. Ilyen pl. a hasprés, a fülelés, a lábemelés, a plank, de a fekvőtámasz, az úszás és az ütőjátékok is.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást