Nehezen alszol el? Egy egyszerű trükk, amivel kevesebb mint egy perc alatt álomba merülhetsz

Nehezen alszol el? Egy egyszerű trükk, amivel kevesebb mint egy perc alatt álomba merülhetsz

Címlap / Életmód / Egészség / Nehezen alszol el? Egy egyszerű trükk, amivel kevesebb mint egy perc alatt álomba merülhetsz

Napjainkban, amikor a mindennapos stressz állandó hálótársunk, sokaknak okoz problémát az elalvás, vagy ha sikerül is álomba szenderülni, sokan kezdenek forgolódni az éjszaka közepén, és nehezen, vagy egyáltalán nem sikerül visszaaludniuk.

Az első lépés: a kivizsgálás

Az álmatlanság, kimerültség hosszú távon nagyon komoly egészségügyi veszélyt jelent. Nő a keringési rendellenességek kockázata, a magas vérnyomás kialakulásának, de még a cukorbetegségnek is a valószínűsége, így az alvás hiánya sokkal nagyobb gondot okoz, mint néhány karika a szemed alatt.

Nagyon fontos, hogy ha hosszú ideje és tartósan szenvedsz álmatlanságban, akkor mindenképpen keresd fel az orvosodat, aki segíthet kideríteni, mi áll a dolog hátterében.

Az alváshiányt ugyanis sok minden okozhatja, ám tény, hogy a leggyakoribb bűnös maga a stressz. Ilyenkor ezt kell mindenképpen kezelni.

Kezelőorvosoddal egyeztetve dönthettek arról, hogy milyen út lenne számodra a helyes: van, amikor a szorongás csakis gyógyszeres rásegítéssel enyhíthető, erről szakembernek kell döntenie. Az viszont biztos, hogy akár a gyógyszer szedése mellett is – vagy, ha sikerül gyógyszer nélkül megoldani a problémát, akkor ahelyett – sokat segítenek a relaxációs gyakorlatok. A rendszeres sportolás mellett például az esti jóga, a kiegyensúlyozott étkezés és a megfelelő folyadékbevitel is sokat jelent, de van olyan relaxációs technológia is, amit pillanatok alatt bevezethetsz a rutinodba.

Nyugtató hatás nyugtató nélkül

A természetes gyógymódot 4-7-8 módszernek hívják, és igen, pont olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Először is helyezkedj el kényelmesen az ágyadon.

Ezután egyszerűen lélegezz be az orrodon át négy másodpercig, tartsd bent a levegőt hét másodpercig, majd lassan lélegezz ki még nyolc másodpercig.

Ismételd addig, amíg elalszol – néhány körrel már működnie kell.

Ez minden, nincs szükség fehér zajra, fényekre, hókusz-pókuszra. Ha nekünk nem hiszel, kérdezd csak meg Andrew Weilt, a Harvardon végzett orvost, aki ezt a gyakorlatot egy évszázados indiai jógi-meditációs gyakorlatból választotta ki.

„Ez a legjobb módszer, amit eddig találtam arra, hogy vissza tudjak aludni, ha az éjszaka közepén felébredek” – mondta egy előadásában.

Állítólag a jógik is ezt a módszert használják a teljes kikapcsolás eléréséhez, a stressz és szorongás ellensúlyozására. És hogy mitől működik? A légzés szándékos lelassítása a szív ritmusát is lelassítja, pihentetve ezzel a test többi részét. Más szavakkal: természetes nyugtatóként hat a gyakorlat, testnek és elmének egyaránt.

„Az elmélet az, hogy bizonyos akaratlagos módszerek bevezetésével idővel az önkéntesen működő idegrendszerre is hatással leszel” – mondja az orvos.

„Ehhez azonban időre van szükség. Tehát folyamatosan végezni kell a gyakorlatokat, hogy idővel elérhessük vele a kívánt hatást. “

Mindössze ennyi. A légzőgyakorlatok elvileg már az első alkalommal segíteni fognak elaludni, idővel pedig, ahogyan a tested megszokja őket, rutinná válnak, és amint elkezded végezni őket, egyetlen perc alatt álomba zuhansz majd.

A szakemberek felhívják a figyelmet, hogy nagyon sokat számít, ha az elalvás előtti órában már távol tartod magadat az elektronikus eszközöktől – mobil, tévé, számítógép – lágy, nyugtató zenét hallgatsz, vagy más pihentető tevékenységet végzel, például olvasol vagy kötögetsz.

Sokak érzik, hogy például egy kis pohár bor is segít nekik álomba zuhanni, ám ez a módszer semmiképpen sem lehet hosszú távú és rendszeres megoldás. Egy csésze citromfű- vagy kamillatea viszont hasonló lazító, nyugtató lehet, az alkohol káros mellékhatásai nélkül.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást