Stílus

A módszer, amivel lenyugtathatod az elméd és úgy alszol majd, mint egy kisbaba

5. Van bármi konkrét dolog, ami aggaszt?

Talán van egy vagy több olyan stresszfaktor, ami miatt aggódsz, és ez ébren tart. Ezt a kérdést többfelől érdemes megközelíteni: ha nagyon súlyos a gond, keress fel szakembert, aki segít megoldani vagy legalábbis valamennyire oldani a helyzetet. Írj naplót lefekvés előtt, amiben papírra vetve az aggodalmaidat kiírod magadból őket.

Szintén hatásos, ha megtanulsz egy egyszerű relaxációs technikát – légzőgyakorlatot vagy meditációs gyakorlatot.

6. Hogyan használod az ágyad?

Ha minden mást is az ágyban csinálsz, nem csak alszol ott, a tested és az elméd összezavarodik – már ami az ágy rendeltetését illeti. Ne innen nézz filmeket, ne itt dolgozz a laptopodon, ne itt telefonálj stb.! Ha nem tudsz elaludni, szállj ki az ágyból és csinálj valami pihentetőt, amíg el nem álmosodsz.

7. Mennyi kávét iszol?

Ha inszomniával küzdesz, fel kellene hagynod a kávézással és minden más koffeinforrást mellőznöd kellene, hogy megnézd, mi történik.

Ha kávé nélkül számodra elképzelhetetlen az élet, legalább a délutáni kávékat igyekezz elhagyni, és természetesen az erős, nem gyógynövény alapú teákat, a csokoládét és más energiabombákat.

Aki nem tud esténként aludni, sokszor akár ezeknél nagyobb problémával is küzdhet, mint például szorongás, bipoláris zavar vagy más orvosi problémák. Ha a fenti változtatásokra nem reagálsz jól, mindenképp érdemes mélyebben is foglalkoznod a témával.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW