Egészség / Életmód / Fókuszban / Futásra fel!

Mire van szükséged az első futáshoz?

Mire van szükséged az első futáshoz?

A legnagyobb alap: a futócipő

Jó futócipő nélkül elindulni futni olyan, mintha szépen lassan megágyaznál a boka-, térd- és csípőproblémáknak, arról nem is beszélve, hogy valószínűleg rövid időn belül a csonthártyád sem fogja megköszönni, hogy egyszerű, olcsó és nem futásra kifejlesztett cipőben kezdted a mozgást.

A megfelelő futócipő mindenkinek másfajta, tudni kell hozzá elsősorban a terepet, amin futni fogsz, valamint a távot, hiszen ez a két faktor nyomja a legtöbbet a latban.

Betonra például teljesen más felépítésű lábbelire van szükség, mint terepre, és az sem mindegy, hogy annak a cipőnek heti 5-ször 5 kilométert kell kibírnia, vagy minden héten bele akarsz tenni 50-60-at. A legnagyobb sportáruházakban egyébként tudsz segítséget kérni, és kiválasztják neked a futásodnak és az árkategóriádnak megfelelő darabot.

Bien tipp: 

Az INTERSPORT szakértői egy igényfelmérés során segítenek megtalálni a hozzád illő ideális futócipőt.

Elvégzik a lábanalízist (futócipő vásárlása esetén díjtalan) és kikérdeznek a futási szokásaidról, és ez alapján válogatják le, hogy mely futócipők jöhetnek szóba a te esetedben, a kínálatból pedig aztán már az elképzeléseidnek és pénztárcádnak megfelelően te választhatod ki azt a cipőt, amelyik hű társad lesz a futás során.

halfpoint/depositphotos.com

Azért a ruházat sem mindegy

A futóruházat is rengeteget tud dobni a futásélményen, később pedig majd a teljesítményeden is. Fontos az évszaknak megfelelő szett beszerzése, különben nyáron túlmelegedhetsz, télen pedig akár még meg is fázhatsz a mozgás közben.

Mérsékelt és hideg hőmérséklet esetén alapvető fontosságú, hogy rétegesen öltözzünk fel a futáshoz, hiszen így könnyű kialakítani a ruházat ideális vastagságát és hőmérsékletét.

Ezen kívül az is elengedhetetlen, hogy a ruházat megfelelően vezesse az izzadtságot, hiszen így nem fogsz fázni, és így nem lesz a kelleténél jobban meleged, ráadásul a bőrödnek sem mindegy, hogy hová kerül a sportolás alatt a veríték.

A fazonra is érdemes figyelni: jó, ha az ember futáshoz kitalált szetteket választ, mivel ezek garantáltan nem fognak fel-le csúszkálni, és nem lesznek kényelmetlenek a mozgás közben.

A megfelelő mérőműszer

Ha nem veszed annyira komolyan a futást, és nem versenyre készülsz fel, akkor bőven elég, ha a telefonoddal méred le, hogy mennyit futsz és milyen idő alatt.

Ennél egy fokkal profibb kategória az, ha valamilyen okoskarkötőt vagy okosórát viselsz, a lényeg az, hogy a pulzusodat mérje, ez alapján fogja ugyanis kiszámolni, hogy mennyire volt hatásos az edzés, és hogy a kívánt pulzustartományban maradtál-e.

Az ilyen hobbifutáshoz elegek például a Fitbit vagy a Honor okoskarkötői, de okosórát is vásárolhatsz, ha kihasználod a funkcióit.

Profiknak, de akár hobbi futóknak is szükségük lehet olyan komolyabb eszközre, amiben beépített GPS van, és nagyon pontos statisztikát készít mindenről. Ezek általában a Garmin és a Polar kicsit magasabb árú termékei, de valójában minden, garantáltan pontos eszközzel tudod mérni a futásodat, és annak hatását is.

VitalikRadko/depositphotos.com

Nőknek: a megfelelő sportmelltartó

A futás az egyik olyan sport, ami a melleket a leginkább megterheli, hiszen folyamatos mozgásra készteti őket. Éppen ezért a nőknek elengedhetetlen, hogy megfelelő melltartót válasszanak hozzá, majdnem olyan fontos itt is a minőség, mint a futócipőnél.

A sportmelltartónál ugyanúgy számít a méret, mint a hagyományosnál, de ezen felül még érdemes kiválasztani, hogy milyen tartású darabot szeretnénk: minél nagyobb kosármérettel rendelkezünk, annál nagyobb tartást biztosító fazont kell választani.

A nem megfelelő sportmelltartó nagyot tud rontani a futásélményen, és a mellnek, sőt, a mell körüli bőrnek sem tesz igazán jót.

vova130555@gmail.com/depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást