Ez minden idők 10 legszuperebb fogyókúrás tippje

Ez minden idők 10 legszuperebb fogyókúrás tippje

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ez minden idők 10 legszuperebb fogyókúrás tippje

Eleged van az örökös lemondással és kínlódással járó tanácsokból? Nulla odafigyeléssel és energiabefektetéssel esélyed sincs ugyan a fogyásra, de léteznek olyan tippek, amelyek segítségével tényleg erőlködés nélkül adhatod le a pluszkilókat. Csak a következő apró iránymutatásokat kell betartanod, s a háj máris olvad!

Igyál vizet, ha megéhezel!

Nem arra buzdítunk, hogy étkezés helyett kortyolj egy pohár nulla kalóriás italt – bár a cél szempontjából az is kétségkívül hatékony volna. Csupán azt javasoljuk, hogy legközelebb hajts fel legalább két deci folyadékot, mielőtt a csipszes zacskó után nyúlsz!
Könnyen összekeverhető ugyanis a szomjúság érzete az éhséggel, márpedig kajával nem fogod tudni oltani az előbbit semmiképpen sem.

Válassz okosan esti nasit!

Az ész nélküli evészet többnyire vacsora után történik, hiszen az egész napos önuralom után úgy érezheted: elfogyott a türelmed, vagy néhány finom falatot megérdemelsz éppenséggel.

Nem lesz gond az esti nassolásból, ha olyan rágcsálnivalókkal kényezteted magad, amelyek összesen 100 kalóriánál kevesebbet tartalmaznak. Figyeld a tápértékeket és az adagokat!

Edd a kedvencedet!

Akármi legyen is a kedvenc ételed, semmiképpen ne száműzd az étrendedből teljesen! Ez ugyanis olyan frusztrációt kelt benned, amitől az egész diétát nyűgnek érzed.
A hangsúly a mértéktartáson legyen: egy komplett zacskónyi fánk helyett éppen elég, ha egyetlen darab csúszik le – mondjuk ebéd után, desszertnek.

Egyél többször keveset!

Ez csupán addig tűnik sületlenségnek, amíg rá nem jössz: a kisebb étkezések is komplett menüvé alakíthatóak – csupán megfelelő alapanyagokra, elkészítési módra és tálalásra van szükséged.
Akik a nagy főétkezések helyett inkább 4-6 szűkebben gondolkodnak, ugyanúgy élvezhetik a szendvicseket és a tésztákat. Csak jobban odafigyelnek, miből, mennyit és mikor falatoznak!

Minden étkezéshez fehérjét!

Fontos, hogy egyetlen olyan étkezésed se legyen a nap során, amikor nem viszel fehérjét a szervezetedbe. Ez a kulcsfontosságú tápanyagtípus felel ugyanis a hosszabb távú teltségérzetért, az izomépítésért és a gyorsabb anyagcseréért.
A fehér hús, a hal, a tengeri herkentyűk, a tojás és a zsírszegény tejtermékek mind segítenek a célod elérésében.

Fűszerezz bátran!

Minél ízletesebb a kajád, annál nagyobb örömmel fogod fogyasztani – ez nem is kérdéses. Amihez viszont már tudományos kutatás kellett, annak a felmérése, hogy mi riasztja el az egészséges étrendtől az embereket.
Kiderül, hogy sokan azt hiszik: a fogyókúrabarát falatoknak alig van íze. Persze, ilyet csak az mondhat, aki nem ismeri a fűszerek világát, ugye?

Spájzolj be!

Tény, hogy a konzerv és a csokoládékrém jó sokáig eláll, mégsem célszerű ilyenekkel feltöltened a kamrát. A mélyhűtött pizza sem számít kifejezetten praktikusnak, ha éppen fogyni akarsz.
Jó döntés viszont a mélyhűtött zöldség, gyümölcs, az elősütött grillezett csirkemell, vagy éppen a tengeri halfilé. Tudtad, hogy egyes alapanyagok vitamin- és ásványianyag-tartalma alig változik a fagyasztás hatására?

Rendelj gyerekadagot!

Ha éttermi kajálás mumusnak tűnhet számodra, amikor éppen fogyókúrára fogod magad. Mivel a legtöbb helyen óriási adagokat adnak, jogos az aggodalmad.
A húsok méretéről célszerű előre érdeklődnöd, s ha nagynak tűnik a hallott érték, bátran dönts a gyerekadag mellett! Farkaséhesen azonban ne próbáld néhány falattal kiszúrni a saját szemed, mert annak nem lesz jó vége.

Cseréld a tésztát zöldségre!

Persze, ne az egészet! Kiváló taktika, ha az ebédedből egy csészényi tészta köretet egy csészényi zöldséggel váltasz fel. Ilyen módon változatosabb, táplálóbb, egészségesebb és kalóriaszegényebb fogásra tehetsz szert, ráadásul újfajta ízharmóniát fedezhetsz fel.
Tudtad, hogy léteznek teljes kiőrlésű gabonából készült, vagy éppen tojásmentes tészták is?

Mindig reggelizz!

Egyszerű és nagyszerű ötlet: kezdd valami pazar finomsággal a reggelt! Egy mennyei zabkása, omlett, müzli, gabonapehely vagy gyümölcsös fogás hozzájárul a vércukorszinted stabilitásához, a rohamszerűen jelentkező éhség megelőzéséhez, illetve a jó hangulathoz.

Igazán megéri miatta tíz perccel hamarabb kelned! Cikkünk következő részében újabb tíz fájdalommentes tippet osztunk meg, amivel még karcsúbb lehetsz!

VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!