Mi mindenre kell figyelni egy kétszáz plusz fős esküvő esetén?

Mi mindenre kell figyelni egy kétszáz plusz fős esküvő esetén?

Címlap / Szerelem / Esküvő / Mi mindenre kell figyelni egy kétszáz plusz fős esküvő esetén?

Az esküvő az ifjú pár életének nemcsak legszebb, hanem legfontosabb napja is egyben. A szülők, rég nem látott rokonok, közeli és távolabbi barátok meghívásával pedig gyorsan összejön a kétszáz plusz fő. Ekkora létszám mellett már olyan extra előkészületekre is szükség lehet, amit egy kisebb esküvő nem követel meg. Ilyen például egy esküvőszervező vagy egy biztonsági cég megbízása. Ha biztosra akarunk menni, hogy a nagy nap valóban életünk legszebbike és nem legstresszesebbike lesz, a cikkünkben összegyűjtött tippeket érdemes megfogadni. (x)

Az első lépések

Mielőtt belemennénk a részletekbe, érdemes leülni kettesben és átbeszélni, pontosan mik is az elképzeléseink a lagzival kapcsolatban. Szabadtéri helyszínt képzeltünk el vagy inkább valami fényűzőre vágyunk? Templomi esküvő legyen, esetleg a helyszínen keljünk egybe szertartásvezető segítségével? Tartsuk a lakóhelyünkhöz közel az esküvőt vagy nem okoz problémát egy távolabbi helyszín sem? 

Ezek mind fontos kérdések, amiket a párnak kell megvitatnia. Persze a szervezés közben számos váratlan szituáció bekövetkezhet, ami átírhatja a lefektetett alapokat. Ez a lépés azonban azért is fontos, hogy valóban mindkét fél számára ez legyen élete egyik legszebb napja. Hajlamosak vagyunk ugyanis elfeledkezni néha szegény vőlegényről, hiszen a fókusz többnyire a menyasszonyra esik. 

Szükség van-e esküvőszervezőre?

Nemcsak a vendégek létszámától függ, hogy szükség van-e profi esküvőszervező bevonására. Kétszáz plusz fős esküvő esetén azonban érdemes lehet elgondolkozni rajta, hogy áthárítsuk a munkát és a vele járó stresszt valaki másra, miközben nekünk csak élveznünk kell a készülődés időszakát. Ha a munkánk vagy az életmódunk nem teszi lehetővé, hogy megfelelő figyelmet fordítsunk a szervezéssel járó feladatokra, esetleg rendszeres vitákhoz vezet otthon, jobb másra bízni a munkát. 

Egy esküvőszervező ugyanis sok esetben kész beszállítói rendszerrel rendelkezik. Ezek közé tartozhat számos helyszín, cateringesek, dekorosok, zenészek és fényképészek, akiket egyébként egyesével kellene felkutatnunk. Ha a kinézett helyszín vagy fotós nincs is a zsebében, az árajánlatkérést is le tudja bonyolítani, így hozzánk kész lista kerülhet a legjobb lehetőségek közül. Az esküvőszervezésben ráadásul számos kevésbé kellemes feladattal is találkozhatunk. Ilyen például a költségvetés és az ütemterv összeállítása. Ezekre azért is érdemes különös figyelmet fordítani, mert nélkülük hamar kifuthatunk a lagzira szánt büdzséből, illetve izgulhatunk a nagy nap előtt, hogy lesz-e dekoráció a helyszínen vagy odaér-e az esküvői torta. 

Fő a biztonság!

Egy ekkora létszámú lagzinál már a rendezvény biztosítására is gondolnunk kell. Baj esetén gondoskodnunk kell a vendégek biztonságos kijutásáról. Illetve a kelleténél több alkoholt fogyasztott ünneplők is okozhatnak problémát, ami időben kezelve nem is biztos, hogy eljut az ifjú pár tudatáig. Többek között ebben segíthet egy biztonsági cég

Amennyiben esküvőszervezővel dolgozunk, az ő munkáját is megkönnyíthetik a biztonsági szakemberek. Attól függően, hogy pontosan mire szerződünk ugyanis gondoskodhatnak a beléptetés ellenőrzéséről, a létesítmények közösségi felügyeletéről és testőri feladatokat is elláthatnak. Mindezt természetesen a legmagasabb fokú diszkrécióval. 

Mire figyeljünk esküvőszervező nélkül?

Alakítsunk ki költségvetést!

A teljes büdzsénket érdemes felosztani több nagyobb részre aszerint, hogy mekkora összeget szánunk a rendezvényhelyszín bérlésére, a cateringre, a dekorációra és a ruhákra. A zenekar vagy DJ, a fotós és a videós szintén nagyobb kiadást jelenthet. A biztonsági cégre szintén érdemes félretenni. Nemcsak baj esetén segíthetnek ugyanis sokat, hanem a kötelező biztonsági előírások betartásában is, ami egy kétszáz plusz fős esküvőnél már nem elhanyagolható szempont. 

Ne féljünk árajánlatot kérni!

Fontos perspektívát adhat, ha nemcsak az álomhelyszíntől vagy ruhatervezőtől kérünk árajánlatot. A catering esetében pedig akár még alkupozíciót is jelenthet, ha több szolgáltatót is megkérdezünk, mennyiért vállalnák kétszáz plusz fő ellátását. Ekkora létszámnál már több százezer vagy akár millió forintot is spórolhatunk, ha nem bólintunk rá az első ajánlatra. 

Gondoljunk a határidőkre!

Az esküvő előtti pár hét önmagában is stresszes lehet. Mindig vannak olyan vendégek, akik ilyenkor mondják le a részvételt vagy épp ilyenkor jut az eszükbe, hogy mégis jönnének. Előfordulhatnak nehézségek az ételek hozzávalóinak beszállításával kapcsolatban vagy épp egy nem várt betegség is közbejöhet. 

Ilyenkor jelentős terhet vehet le a vállunkról, ha a szervezés során körültekintőek voltunk a határidőket illetően. Tervezzünk be rendszeres egyeztetést a tervezővel vagy varrónővel, aki a ruhánkat készíti, foglaljuk írásba, esetleg szerződésbe a határidőket a helyszínnel, a dekorossal és a cateringessel is. Így biztosak lehetünk benne, hogy minden készen vár majd ránk a nagy napon. Ha első házastársi táncunkkal szeretnénk meglepni a násznépet, a tanulást érdemes már hónapokkal a nagy nap előtt megkezdeni és rendszeresen gyakorolni, hogy gondolkodás nélkül menjenek a lépések. 

Összességében pedig próbáljuk meg kiélvezni ezt az időszakot! Barátainkat, családtagjainkat is bevonhatjuk a készülődésbe. Ha szervezéssel kapcsolatos feladatokat nem is adunk nekik, a torta kóstolás és a ruhapróba szórakozásnak is kiváló program lehet. 

VIDEO Ők a legkedvesebb és egyben legszebb csillagjegyek

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!