Mézédes méregtelenítő csodaszer: így fogyhatsz mandarinnal

Mézédes méregtelenítő csodaszer: így fogyhatsz mandarinnal

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Mézédes méregtelenítő csodaszer: így fogyhatsz mandarinnal

A hűvösebb hónapokban a déli gyümölcsök gondoskodnak vitaminháztartásunkról, a mandarin pedig nem véletlenül sokak kedvence. Amellett, hogy mézédes, és lényegesen egyszerűbb megpucolni, mint a körömfájással és mancsolással járó narancsot, az illatos gyümölcs még a fogyásban is segítségedre lehet, hiszen nagyon erős méregtelenítő, ráadásul fogyasztásával elviselhetőbbé teheted a diéta kihívásait.

Édes, mégis fogyaszt

Az édesszájúak számára egy diéta igazi erőpróba, de néha még azoknak is nehéz távol tartani magukat egy tábla csokoládétól, akik egyébként nem rajonganak az édességért. Nem is csoda, hiszen ha nem megfelelően táplálkozol, kevesebbet eszel, a vércukorszinted könnyen lezuhanhat, ilyenkor pedig a szervezeted jelez: gyorsan, valami cukrosat, amivel a leghamarabb meg lehet oldani a problémát!
Csokoládé vagy hasonló helyett azonban érdemes egy édesebb gyümölcsért nyúlni, mint amilyen a mandarin, amiben összetett szénhidrátok vannak. Ezek nem hirtelen lökésszerűen emelik meg a vércukorszintedet, hanem fokozatosan, és hatásuk is ugyanilyen tempóban múlik el a hirtelen visszazuhanás helyett.
Így a mandarin segít, hogy számos, a fogyókúrával járó kellemetlenséget elkerülj, mint amilyen az ingerlékenység, a fáradékonyság, a fejfájás vagy éppen a hirtelen rád törő farkaséhség.

Hogy fogyaszt a mandarin?

A többi citrusféléhez hasonlóan a mandarin is elősegíti a méregtelenítést, mégpedig úgy, hogy felgyorsítja a máj és a vese működését, ezzel pedig a vízhajtást és a természetes zsírbontó folyamatokat is elősegíti. Mivel kiváló C-vitamin forrás, a szervezet zsíranyagcsere folyamataihoz elengedhetetlen tápanyagot is pótolhatod belőle. Emellett kutatások igazolták, hogy a mandarinban található nobiletin nevű anyag képes megelőzni számos, az elhízással összefüggésbe hozható betegséget, sőt magát az elhízást is.
Ha pedig mindez nem lenne elég, a mandarin természetesen az anyagcserédre és az emésztésedre is jó hatással van. A benne található rostok finoman átmossák a beleket és eltávolítják a lerakódott salakanyagokat, gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően pedig a tápcsatorna betegségeit is képes kezelni, ezzel is megkönnyítve a tápanyagok optimális felszívódását.

Hogy építsd be a mandarint az étrendedbe?

Lehetőleg nyersen, és frissen, mert a feldolgozott formák – lekvárok, zselék, szörpök – rengeteg adalékanyagot tartalmaznak, míg a mandarin értékes tápanyagainak jó része már elveszett belőlük.
Ha napközben megéhezel, mandarint bármikor fogyaszthatsz, de akár a főétkezésekbe is beépítheted, szárnyas húsok mellé, fűszeres salátaként például nagyon különleges, frissítő, izgalmas és egészséges köret.

Mintaétrend az első napra:

Reggeli: túró mandarinnal, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: grillezett csirkemell mentolos mandarin salátával.
Uzsonna: mandarin.
Vacsora: mozzarellás paradicsomsaláta.

Mintaétrend a második napra:

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy kis poharas joghurt, egy mandarin, egy bögre zöld tea.
Tízórai: mandarin.
Ebéd: grillezett hal párolt spenóttal.
Uzsonna: két korpás keksz.
Vacsora: gyümölcssaláta mandarinnal.

Mintaétrend a harmadik napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, pulykamell sonka, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: mandarin.
Ebéd: grillezett csirkemell édesköményes mandarinsalátával.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: mandarinos sárgarépaleves.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást