7 meglepő dolog, amitől az egekbe szökhet a vércukorszinted

7 meglepő dolog, amitől az egekbe szökhet a vércukorszinted

Címlap / Életmód / Egészség / 7 meglepő dolog, amitől az egekbe szökhet a vércukorszinted

Nemcsak cukorbetegség, inzulin-rezisztencia vagy fogyókúra esetén kiemelt jelentőségű, hogy gondoskodj a megfelelően stabil vércukorszintről – hanem akkor is, ha egészséges vagy, és elégedett az alakoddal! Csokorba szedtük, mi az, ami ilyen szempontból árthat.

Kávé

A koffein számlájára írható, hogy akár még egy nullkalóriás fekete elkortyolása után is jelentősen megemelkedhet a vércukorszinted.

Emiatt a fekete tea, a zöld tea és az energiaitalok is tünetekkel járó ingadozást idézhetnek elő cukorbetegség, inzulin-rezisztencia vagy egyéb okból adódó érzékenység esetén. 
Érdekes, hogy ezzel együtt a kávé egyes összetevői hozzájárulhatnak a 2-es típusú diabétesz megelőzéséhez.

Cukormentes élelmiszerek

Rengeteg „cukormentesnek” hirdetett étel és ital megemelheti a vércukorszinted. Hogyan? Hát attól még, hogy cukor nincs bennük, rengeteg keményítő, zsír és rost lehet.

Mindenképpen ellenőrizd a teljes szénhidráttartalmat a csomagoláson vásárlás előtt, különös tekintettel a cukoralkoholokra, úgymint a szorbitolra és a xylitolra

Utóbbiak ugyanis cukor nélkül járulnak hozzá az édes ízhez, ám ettől még elég szénhidrát van bennük, hogy megemeljék a vércukorszinted.

Kínai kaja

Mielőtt belefeledkeznél egy újabb adag szezámos marhába vagy édes-savanyú csirkébe, nem árt tudnod, hogy nemcsak a fehér rizs okozhat bajt a vércukorszintet illetően. A magas zsírtartalmú fogások sajnos elnyújthatják a glükóz-csúcspontot. 

Az adalékanyagok pedig szintén negatív hatással lehetnek a szervezetre: a nátrium-glutamát például máig vitatott. Érdemes két órával étkezés után megmérned a vércukorszinted, hogy megtudd, miként hat rád egy-egy ilyen étel.

Megfázás

Természetes folyamat, hogy a kórokozókkal való harc közben megemelkedik a vércukorszinted. 

Vegyél magadhoz minél több folyadékot a kiszáradás megelőzésének érdekében, diabétesz vagy inzulin-rezisztencia esetén pedig mindenképpen fordulj orvoshoz a hányással vagy a hasmenéssel! 

Néhány vény nélkül kapható készítmény – különösen a forró italhoz szükséges porok – önmagukban is rengeteg cukrot tartalmazhatnak, ezért gondosan olvasd el a csomagolásukat!

Munkahelyi stressz

A kilátástalanság és a boldogtalanság nyomot hagy a szervezeten. Hosszas munkahelyi – és persze másmilyen – stressz esetén a szervezeted olyan hormonokat szabadít fel, amelyek közvetett módon hozzájárulnak a vércukorszint emelkedéséhez. 

Ez veszélyesebb a 2-es típusú változatban szenvedőkre, mint azokra, akiknél 1-est diagnosztizáltak. Változtass a helyzeten, ha lehet, és sajátíts el tudatos stresszkezelési technikákat!

Péksütemény

Mi a különbség egy szelet fehér kenyér és egy péksütemény között? Hiába tűnik mindkettő egyformán „gonosznak”, utóbbi valójában sokkal több kalóriát és szénhidrátot tartalmazhat. Amennyiben mindenképpen ilyen falatokra vágysz, válassz mini péksüteményt

A teljes kiőrlésű változatokkal már természetesen teljesen más a helyzet, de a szénhidráttartalmat itt sem hagyhatod figyelmen kívül. Beszélj egy dietetikussal, aki megismerteti veled a finomabbnál finomabb alternatívákat!

Sportitalok

Arra találták ki őket, hogy gyorsan pótolják a szervezetből távozó folyadékot, illetve mielőbb energiát biztosítsanak neked. Utóbbi a gyakorlatban azt jelenti, hogy még több cukor is lehet bennük, mint a kólában. 
Így már nem is hangzik olyan jól, ugye? Mozgás közben és után minden valószínűség szerint a sima víz is tökéletes lesz neked, de ha ezt nehezedre esik elhinni, bátran egyeztess egy szakértővel is! 
Cukorbetegség esetén választhatsz olyan sportitalokat, amelyeket kifejezetten ilyen problémával élőknek fejlesztettek ki.
Te tudsz valamiről, ami különösen megemeli a vércukorszinted? Oszd meg velünk kommentben!
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást