Vannak olyan termékek, amelyek iránt 400%-kal megnövekedett az érdeklődés!
4. A kézfertőtlenítők iránti érdeklődés nőtt a legjobban
A koronavírus kezdeti szakaszában volt egy dolog, amit szinte sehol sem találtunk meg: a kézfertőtlenítőket. Amikor kiderült, hogy világjárvánnyal van dolgunk, ez volt az elsőszámú termék, amit felvásároltak az emberek, így nagy hiány alakult ki rövid időn belül.
Persze jól bizonyítja az érdeklődés növekedését a tény, hogy a Nielsen szerint 420%-kal többet adtak el a kézfertőtlenítőből, mint korábban! Egyébként ezt követően a személyes bolti vásárlások során a megszokottnál jóval több fogyott a zabtejből, a friss húsok alternatíváiból (például fagyasztott húskészítmények), az élesztőből és sütőporból, valamint az aeroszolos fertőtlenítőszerekből.
5. Sokan ragaszkodnak az érintésmentes vásárláshoz
A koronavírus korai szakaszában felhívták az emberek figyelmét arra, hogy készpénzzel inkább ne nagyon fizessenek, helyette próbáljanak meg bankkártyát használni, ahol csak lehet. Az IBM szerint ezt sokan komolyan is vették: a felmérésben résztvevők 40%-a például szinte mindig csak érintésmentesen fizet, hogy minimalizálják a készpénzzel való érintkezést. Valószínűleg ez sokaknál így marad a jövőben is!
6. Az emberek negyede helyi vállalkozóktól vásárol
A kötelező bezárások és korlátozások miatt rengeteg helyi vállalkozó került veszélybe! Az IBM statisztikája szerint az emberek 25%-a próbálja támogatni a környéken lévő vállalkozásokat, és igyekeznek több helyben termesztett élelmiszert vásárolni. Szerencsére Magyarországon is láthattunk erre példát, hiszen rengeteg háztartásban élveznek előnyt a hazai termékek!
Forrás