Így változtatta meg a koronavírus a pénzköltési szokásainkat

Így változtatta meg a koronavírus a pénzköltési szokásainkat

Címlap / Hírek / Így változtatta meg a koronavírus a pénzköltési szokásainkat

Vannak olyan termékek, amelyek iránt 400%-kal megnövekedett az érdeklődés!

Mindegy, a koronavírus előtt mi jellemezte a pénzügyeidet, a korlátozások miatt mindenkinek átalakultak a költekezési szokásai. Volt, hogy hirtelen felindulásból pánikvásároltunk, és olyan is, hogy nagyon spórolni kezdtünk a megszorítások miatt. Most elhoztunk néhány statisztikát, ami részletesen bemutatja, hogyan változtak az anyagi szokásaink az elmúlt közel egy évben.

1. Az emberek harmada stressz-vásárolt

Egy világjárvány közepén nem meglepő, hogy mindenki sokkal stresszesebb időszakban találta magát. A lelki problémákkal, feszültséggel aztán egyénfüggő, ki hogyan küzd meg, ebből kifolyólag pedig vannak olyanok, akik a vásárlással enyhítik a stresszt.

A Credit Karma statisztikájából derült fény arra, hogy az emberek 35%-a gyakran hirtelen felindulásból vett magának ezt-azt az elmúlt egy évben. Azok közül, akik ebbe a kategóriába tartoznak, 45% hetente legalább egyszer vásárolt valamit a stressz miatt, de 17% napi szinten is költött a feszültség hatására olyan tárgyakra, amikre amúgy nem igazán volt szükségük. 

2. A szórakozás és az alkohol a nem létfontosságú költéseink felét foglalja magába

Noha mindenki kevesebbet áldoz bulizásra, mozizásra, vagy egyéb programra, ennek ellenére mégis rengeteget költöttünk az otthoni szórakozásra. A WalletHub felmérése szerint Amerikában például a nem létfontosságú költekezések 29%-a ment erre, míg alkoholra 23%-ot költöttek összesen.

Sokan a bezártságot próbálták ezáltal elviselhetőbbé tenni, úgyhogy bevásároltak akár játékokból (puzzle, felnőtt kifestő, számítógépes játék), míg egy részük a bulizást próbálta helyettesíteni az otthoni alkoholfogyasztással.

3. Az online vásárlás 60%-kal megnőtt egy éven belül

Valószínű, hogy a korlátozások időszakában te is kipróbáltad az online vásárlást! Jó példa erre, hogy a nagyobb élelmiszerboltok házhozszállításáért versenyt futottak az emberek, de az egyéb tárgyak rendelése is késlekedett a futárszolgálatok túlterheltsége miatt. A Nielsen data statisztikája alapján az április 25-i hétvégén 60%-kal többen adtak le online rendeléseket, mint egy évvel ezt megelőzően.

És hogy mit vettünk? Elsősorban ételt (86%), majd utána háztartási tisztítószereket (51%), egészségügyi és szépségápolási termékeket (49%), de a házi kedvenceinknek (24%) és a kisgyermekeknek (23%) is rengeteg tárgyat vásároltunk online.

VIDEO Ők a legkedvesebb és egyben legszebb csillagjegyek

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»