Életmód / Táplálkozás

Könnyű fogyás főtt ételekkel

Főtt ételekkel könnyen és gyorsan fogyhatsz, ráadásul közben éhezned sem kell. Sőt, ez a módszer akkor is hatásos, ha csupán a főétkezéseket, esetleg a nap folyamán a vacsorádat cseréled le valamilyen főtt finomságra.

Főtt húsok

Egy idő után unalmassá válnak a frissen sütött húsok, a párolást pedig sokan az első próba után elfelejtik. Ekkor szóba kerülhetnek a főtt húsok, amik az alaposan megfűszerezett lében omlóssá és ízletessé válnak.
Nem csupán önmagukban, főtt zöldségekkel fogyaszthatod őket, hiszen a súlycsökkentésről szóló időszakba tökéletesen beleillik a diétás formában elkészített gyümölcsmártás és persze a vadas is.

Ízletes levesek

A diéta egyik legkiválóbb módja, ha minél több levest iktatsz be az étrendedbe, hiszen a forróság eltelít, az ízek pedig kárpótolnak a gondolaért, mely szerint éppen diétás ebédet eszel.
Természetesen a rántás és a tészta szóba sem jöhet a diétás levesek esetében, de a sok-sok zöldség annál inkább. Ha lemered a tetejéről a zsírt, akkor a húsleves is tökéletes ebéd lehet, de a főtt zöldségek segítségével sokkal hamarabb jól fogsz lakni.

Főzelékek minden mennyiségben

A diéta és az egészséges életmód alapkövei a főzelékek, csupán arra kell figyelni, hogy egészséges formában kerüljenek az asztalra. Gyakorlatilag bármilyen zöldségből és gyümölcsből készülhet főzelék, de itt sem jó ötlet liszttel sűríteni.
Annál egészségesebb, ha a megfőtt alapanyag egy részét lé nélkül kimered, pürésíted, és ezzel sűríted a főzeléket. Ezen felül szóba jöhet a burgonya keményítőtartalma, illetve a boltokban kapható kukoricakeményítő is. Az így elkészített főzelékeket bármikor eheted, ráadásul könnyen emészthetőek és nagyon egészségesek is.

Főtt burgonya

A burgonya a diétázók körében rossz hírnek örvend, pedig héjában főzve remekül eltelít és nem kirobbanóan nagy a kalóriatartalma (80-90 kcal/100 gramm) úgyhogy a változatosság kedvéért egész nyugodtan az asztalra kerülhet.
A kifőzött burgonyát ízesítheted a legkülönfélébb fűszeres joghurtokkal, ha picit megpirítod (olaj nélkül) a sütőben, akkor akár mártogathatsz is vele.

Olvastad már?  Dobj le gyorsan 10 kilót a japán nők titkával

Durum és teljes kiőrlésű tészták

A teljes kiőrlésű és durumtészták ideális választásnak bizonyulnak azoknak, akik imádják az olaszos ízeket, de nem akarnak meghízni. Természetesen ezekből az étekből sem lehet mértéktelenül fogyasztani, de egészséges feltéttel ezek a tésztafélék laktató és meglehetősen diétás ebédnek bizonyulnak.
Mivel magas a szénhidráttartalmuk, ajánlatos zöldséges, fűszeres, joghurtos feltétet készíteni a diéta során, hogy a rost- és fehérjetartalom is meglegyen.

Főtt desszert

Az egyik legfinomabb, mégis csaknem feledésbe merült nassolnivaló a kompót, amihez ugyancsak nem kell nagy tudomány. Legnépszerűbb változat az almakompót, amihez csupán vízre, fahéjra, szegfűszegre és egy kis citromlére lesz szükséged. Cukrot ne adj hozzá, ha édesen szereted, válassz inkább érettebb gyümölcsöket.
Ha változatosságra vágysz, a kész kompótot hagyd állni egy éjszakát, a víz nagyszerűen átveszi a fűszerek és az alma ízét. A főtt almákat pürésítsd, a fennmaradó, egészséges, cukormentes almalevet pedig idd önmagába, vagy vízzel felengedve.