Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret

Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret / 2. oldal

Prebiotikus hatása van

Megint csak a bélbaktériumok kerülnek porondra. A kenyérben található rostok prebiotikumként hatnak a szervezetben, és biztosítják, hogy megmaradjon a bélrendszerben a „jó” és a „rossz” baktériumok aránya.

Erről pedig már régóta tudjuk, hogy gyakorlatilag az egész szervezetre hatással van. Nemcsak az emésztést irányítja, hanem majdnem minden szervezeti funkcióba beleszól. Ha nem elég egészséges a bélflóránk, komoly egészségügyi következményeket szenvedhetünk.

Vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazhat

A boltokban kapható kenyerek közül rengeteget dúsítanak vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Még akár a fehér kenyér is lehet olyan, amihez vasat, kalciumot, vagy különböző B-vitaminokat adnak.

Ezek olyan fontos tápanyagok a szervezetnek, amelyekből rendszerint nem fogyasztunk eleget, így egy-egy szelet kenyérrel segíthetünk a helyzeten. Keresd a boltokban a legegészségesebb, lehetőleg teljes kiőrlésű, vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított kenyeret. Még plusz pirospont, ha hosszú érlelésű kovásszal is készítették, mert az még ad neki egy emésztéssegítő tulajdonságot.

Forrás 1, 2

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást