Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret

Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Van 5 nagyon jó okunk, hogy gyakrabban egyél kenyeret

A kenyér az elmúlt évtizedek mumusa lett, ha egészséges táplálkozásról beszélünk – mindenki úgy kerülte, mint a tüzet, főleg, ha fogyni szeretett volna. Pedig egy igazán jó kenyér nagyon egészséges tud lenni. Persze nem a legolcsóbb, teljesen haszontalan fehér kenyér, hanem egy kovászos, rozsos, sokmagvas, teljes kiőrlésű változat, ami egyik diétát sem fogja derékba törni.

Persze vannak olyan egészségügyi problémák, amikor a kenyér fogyasztása nem ajánlott, és nemcsak a gluténérzékenységről beszélünk. Több olyan emésztési és egyéb betegség lehet, amely előírja a kenyér minél ritkább fogyasztását. Ha azonban nem szenvedsz ilyenektől, egyszerűen csak félsz kenyeret fogyasztani, akkor olvass tovább az egyik legnépszerűbb alapélelmiszer pozitív hatásaiért.

Javíthatja a bélrendszer egészségét

Az egészséges, rostban gazdag kenyér nagyon sokat segíthet a bélrendszereden, hiszen a rost maga egészséges. A teljes kiőrlésű gabonákban található rostot a bélben található baktériumok erjeszteni kezdik, így pedig rövid láncú zsírsavak állítódnak elő.

Ezek a rövid láncú zsírsavak üzemanyagot jelentenek a bélsejteknek, és javíthatják a bélgátat, csökkenthetik a gyulladást és csökkenthetik a vastagbélrák kockázatát. 

Felpörgethetik az immunrendszert

Világjárvány idején egyébként sem hátrány, ha az ember odafigyel az immunrendszere egészségére, ebben pedig a kenyér nagyon sokat tud segíteni. Kutatások sora figyelte meg, hogy a teljes kiőrlésű kenyérre hogyan reagálnak a bélmikrobák, és azt találták, hogy nagyon jól. A teljes kiőrlésű kenyerek segítenek a baktériumegyensúly fenntartásában. Egyes kutatások azt találták, hogy megnő a Bifidobacteria és Lactobacilli mennyisége a bélben, amit a jó immunrendszerrel kötnek össze.

A teljes kiőrlésű kenyér hatása
yippenge/istockphoto.com

Eltelít evés közben

Ha olyan vagy, mint én, akkor neked is nagyon kell a szénhidrát ahhoz, hogy tele érezd magad – és ez, úgy tűnik, nem véletlen. A teljes kiőrlésű kenyerek úgy is hatnak a bélbaktériumokra, hogy arra ösztönzi őket, hogy a telítettség érzéséért felelős folyamatokat indítsák be. Az igazi nyertesek ebben a kategóriában a zab, árpa és rozs, így keresd azokat a teljes kiőrlésű kenyereket, amelyek ezeket tartalmazzák.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást