Jógapózok, amik segítenek, hogy könnyebben aludj el, és kipihentebben ébredj

Jógapózok, amik segítenek, hogy könnyebben aludj el, és kipihentebben ébredj

Címlap / Életmód / Egészség / Jógapózok, amik segítenek, hogy könnyebben aludj el, és kipihentebben ébredj

Nehezen megy az elalvás, vagy egész éjjel csak forgolódsz, reggel pedig összetörten ébredsz? Néhány egyszerű, kezdőként is könnyen elsajátítható jógagyakorlat segíteni fog, hogy elengedd a napi stresszt és úgy aludj, akár egy csecsemő.

Mutatjuk, nekünk mik szoktak segíteni!

Viparita Karani

Ez a jógapóz csökkenti a fáradtságot, felfrissíti az elmét, a szívet és a tüdőt, valamint a hát- és derékfájdalom ellen is nagyon hatékony.

Jógainstruktorok szerint ha napközben szükséged lenne egy kis pihenésre, de nincs időd szundítani egyet, ez a jógapóz szinte ugyanazt az eredményt hozza, mint egy 20 perces alvás.

Elalvás előtt ez azért jó, mert van az a mértékű kimerültség, ami már az elalvásban akadályoz. A fájdalmak csökkentésével, az elme lecsendesítésével felkészülhetsz a pihentető alvásra.

A Viparika Karani közben feküdj úgy, hogy a feneked közvetlenül a falhoz érjen, a lábaid derékszöget zárjanak be. Ha kell, tegyél egy párnát a feneked alá.

 

Supta Baddha Konasana

A felsőtesteddel feküdj egy párnára, a lábaidat húzd fel, talpak egymás felé néznek és összeérnek, a két kezed lazán magad mellett, a tenyereid fölfelé.

Ha kellemetlen feszülést vagy fájdalmat érzed, a két térded alá is tehetsz egy-egy párnát.

Ez a jógapóz segít csökkenteni a fáradtságot, lelassítja a szívverést, és mindent előkészít egy pihentető alváshoz, valamint a menstruációs fájdalmakat is enyhíteni tudja.

 

Balasana

Ha az állandóan cikázó gondolataid vagy az aggodalmak tartanak ébren éjszakánként, ez a jógagyakorlat segít nyugalmat találni.

A gyermekpózként is ismert balasana lecsendesíti a gondolatokat, a jógik szerint az idegrendszer relaxációs válaszát segíti elő ez a gyakorlat.

Többféle változata létezik, és nyugodtan használhatsz hozzá bármit, amivel kényelmesebbé teszed, akár párnát a fejed vagy a térdeid alá, a lényeg, hogy kellemesen bele tudj lazulni a gyakorlatba.

 

Ananda Balasana

A boldog baba póztól úgy alszol majd, akár egy csecsemő! Ez az egyszerű gyakorlat könnyen elsajátítható, így akkor is kipróbálhatod, ha még csak most ismerkedsz a jógával, és szeretnéd megtapasztalni kedvező hatásait.

A jógik szerint ez a gyakorlat segít a teljes test elernyedését, relaxációját, így tökéletes esti, elalvás előtti gyakorlat.

Ha nehézséget okoz, hogy elérd a bokádat, nyugodtan használj szalagot vagy törülközőt, amivel kényelmesebbé teszed a jógapózt, és valóban lazítani, relaxálni tudsz benne.

 

Savasana

A nem túl vonzó névre keresztelt hullapóz minden jógagyakorlat lezárása. Feküdj hanyatt, a karjaid lazán magad mellett, tenyerek fölfelé néznek, a lábad kis terpeszben, a bokák lazán.

Miközben figyelsz a légzésedre, a fejtetőtől a lábujjakig haladva tudatosan lazíts el minden izmot.

Ez a gyakorlat segít a tökéletes kikapcsolásban, relaxálásban, így a lehető legideálisabb előkészítője az elalvásnak.

Akár már az ágyban fekve is gyakorolhatod, ha nincs alattad párna vagy takaró, vagyis a lehető legegyenletesebb felületen fekszel.

Biztos, hogy sokkal gyorsabban fogsz elaludni, és pihentebben ébredsz majd, ha savasanával zárod a napot.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást