3 gondolat az edzésről, amit csak azok tudnak, akik szeretik a testüket 

3 gondolat az edzésről, amit csak azok tudnak, akik szeretik a testüket 

Címlap / Életmód / Egészség / 3 gondolat az edzésről, amit csak azok tudnak, akik szeretik a testüket 

Sokan jobb közérzetre vágynak, magasabb életminőségre, több önbizalomra és ehhez a többség a saját testén keresztül látja az utat. Rengetegen úgy gondolják, csak akkor lehetnek vonzók és sikeresek, ha kellőképpen szexinek érzik magukat és mások is ezt gondolják róluk. Mégis, mindannyian ismerünk olyanokat, akik a legkevésbé sem felelnek meg ezeknek a kritériumoknak, ennek ellenére különféle, elismerésre méltó célokat értek el.

Boldog családban élnek, hihetetlen sikereket tudhatnak magukénak a munkájukban, esetleg mindkét területen remekelnek. Hogyan lehetséges ez? Talán még nem gondolkodtál el ezen, de ha most megteszed, azzal sokat segítesz magadnak: számos más körülmény és tulajdonság kell a jó testen felül ahhoz, hogy elérd az álmaidat. 

Ahogy szinte mindenki, úgy én is beleestem régen ebbe a hibába. Azt gondoltam, ha majd egy bizonyos számot mutat a mérleg, minden más lesz, vagy, ha egy bizonyos mennyiségű tárcsát tudok tenni a gépre, akkor majd valami történni fog. De nem történt semmi. Akkor és ott jött egy illékony elégedettség és azt éreztem, ha ez sikerült, mehetünk még tovább is.

Persze, ha ebből a szemszögből nézzük a dolgokat, akkor mondhatjuk azt, hogy a sok apró siker motivált és vitt tovább előre. Egyúttal viszont ez a mentalitás azt is jelenti, hogy sosem vagyok igazán elégedett és boldog semmivel. Ez az, amin változtatni kell és ez az, amit tudnak az edzésekről azok, akik valóban szeretik a testüket.

Tudod, hogy a sikert nem lehet egy konkrét célhoz kötni

Ha kitűzöl egy célt és eléred, akkor az jó érzéssel fog eltölteni, de nem fogja azt a valódi örömérzetet hozni, amit remélsz tőle. Mert valójában az a szám a mérlegen, vagy éppen a rúdon tényleg nem más, mint egy szám. Ha eléred a vágyott célt, akkor többet akarsz majd. Ha lefogytál, akkor azt érzed majd, hogy lötyög a bőröd, lehetnél izmosabb, feszesebb, vagy fogyhatnál még innen-onnan.

Ha megvan a vágyott teljesítmény, akár részidőben, akár súlyban, akkor azt fogod gondolni, hogy ennél többre is képes vagy.

A konkrét eredmény mindig csak ott és akkor, nagyon rövid ideig okoz örömöt, pedig az edzést, az általad választott sportot az elejétől a végéig élvezned kell. Jó, ha kemény munkát teszel bele és szuper, hogy ennek vannak eredményei, da ha túlságosan célorientált vagy, akkor nem a fejlődésedet látod, hanem sokkal inkább a sikertelenségeket.

Tudod, hogy a reális lépések visznek előre

Amikor valamilyen céllal kezdesz el edzeni, akkor eredmény akarsz látni – akár a tested átalakulásában, akár a teljesítményedben. Az emberek pedig jellemző módon gyorsan akarnak eredményeket elérni, különben elmegy a kedvük. Ekkor jönnek az irreális célok, az önostorozás, majd általában a feladás. Amikor valamit túl nehéznek érzünk, akkor azt halogatni kezdjük, vagy az egésztől annyira elmegy a kedvünk, hogy inkább nem is foglalkozunk vele. Tényleg ez lenne a cél? Tényleg kedvtelenül, utálattal kellene edzenünk?

Valóban igaz, hogy az új rutinok bevezetése energiát, időt igényel és nem mindig van kedvünk ehhez, de sokkal nehezebb teljesíteni, ha nem tartjuk magunkat a realitáshoz.

A gyakorlatilag elérhetetlen célok pedig csak kivételesen keveseket tudnak motiválni… Úgyhogy a második pont az, hogy tudod, az eredmények akkor is jönni fognak, ha nem számszerűsíted, erőlteted őket. Csak csinálod, mert élvezed, mert szereted, mert tudod, hogy jót tesz a testednek és a lelkednek. A céljaidat akkor is el fogod érni, ha nem terheled magadat extrém módon.

jacoblund/istockphoto.com

Tudod, hogy a kis sikerekkel is méltón kell bánni

Régen, amikor nem volt kedvem elmenni edzeni, de mégis rávettem magamat, úgy jöttem haza, hogy „ez az edzés aztán semmit sem ért és felesleges volt az egész”. Most viszont azt érzem, hogy „nem ez volt életem edzése, de jól esett és örülök, hogy így is elmentem”. Mekkora különbség, igaz? Sokat számít, hogy a kisebb sikerekhez hogy állunk: értékeljük, ünnepeljük őket, vagy éppen kudarcként értelmezzük.

Az elménk hajlamos arra, hogy elvonja a figyelmünket az apróbb eredményekről, pl. arról, hogy sikerként éljük meg azt, hogy nekiálltunk edzeni, vagy, hogy keveset ugyan, de fogytunk az adott héten is. Sokan hajlamosak a negatívumokra összpontosítani és ez megmutatkozik az edzéshez való hozzáállásunkban, valamint az önmagukba vetett hitben is. Azonban, ha szereted a testedet, akkor az edzésre úgy tudsz tekinteni, mint az öngondoskodás egy fontos részére.

Nem azért adod meg magadnak, hogy jobban nézz ki, hanem azért, mert tudod, mennyire sokat jelent az egészségedet tekintve. 

A tartósan jó közérzet titka az, hogy olyan szokásokat alakítasz ki az életedben, amelyek támogatják a jóllétedet. Ha az egészség, a sport, az edzés egy tudatos választás, akkor az lényegében már szokás. Nem lesz hozzá szükséged extra akaraterőre, mert automatikusan az lesz a norma. 

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást