Az inbound és az outbound marketing közötti különbségek

Az inbound és az outbound marketing közötti különbségek

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Az inbound és az outbound marketing közötti különbségek

A marketing stratégia nélkül egy céltalan eszköz, amely nem segíti az üzleti célok elérését. A jó stratégia megléte kulcsfontosságú. Célja, hogy a vállalkozás hatást gyakoroljon az ügyfeleire annak érdekében, hogy azok vevővé váljanak, ezáltal nyereséget termeljenek. (x)

Az ügyfélszerzés sikere érdekében érdemes lehet mindkét stratégiát, az inbound és az outbound marketinget is bevetni. Egyáltalán mire szolgál a marketing stratégia? Melyik módszer mit jelent, milyen eszközei vannak? 

A marketing és a keresőoptimalizálás

Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, nyereséget termeljen, pontosan meghatározott üzleti és marketingcélokra van szükség, ezt segíti a kétféle módszertan. 

Az inbound marketing az ügyfelek problémáira szabott tartalmak létrehozásával célozza a felhasználókat, az outbound marketing a hagyományos reklámozási módszerekre alapoz. Az ALH Consulting az in- és outbound marketing folyamatában is tudja segíteni cégedet a keresőoptimalizálás, a tartalomgyártás és a profi linképítés révén. Az inbound marketing kiváló SEO-optimalizált tartalmakon alapszik.

Tartalommarketing és inbound stratégia

A jól összerakott tartalom úgy képes megszólítani a vevőt, hogy az nem érzi agresszívnek, hirdetésszagúnak, inkább úgy érzékeli, mintha az érdeklődésének megfelelő információt és ajánlatokat kapna. A kényszer hatásának elmaradása nagyobb hatékonyságot eredményez, ezért is lehet sikeresebb az inbound marketing. 

A minőségi tartalmak előállítása az inbound marketing része, de az jóval több egyszerű tartalomgyártásnál, ugyanis az a fogyasztókkal, érdeklődőkkel, ügyfelekkel kiépített tartós kapcsolatok révén valósul meg azáltal, hogy képessé teszi őket a céljaik elérésére. Értékes tartalmakkal bevonzza, majd információk és megoldások révén elköteleződésre készteti, és segítséget, támogatást nyújtva vásárláshoz segíti őket. 

Az inbound marketing eszközei, előnyei

Inbound eszköznek tekinthetők a blogok, a közösségi média, az útmutatók, a keresőoptimalizálás, a hírlevél és fizetett hirdetési kampányok, a landing oldalak, a brandépítés, a remarketing, a videók és podcastok. Közös jellemzőjük a személyre és a jövőbeni vásárló érdeklődési körére szabhatóság. Csak azt a vásárlót szólítja meg, aki valóban érdeklődést mutat a termék iránt. 

Az inbound marketing legnagyobb előnye, hogy hatékonyan közvetíti az üzenetet az aktivitást mutató vásárló felé, aki maga hozza meg a döntést, hogy a hirdetést látni kívánja-e.

Az outbound marketing jellemzői

A klasszikus outbound marketing eszközei – hideghívások és e-mailek, TV, rádió és újsághirdetések, plakátok – olyan embereket is megcéloznak, akik nem mutatnak érdeklődést a termék vagy szolgáltatás iránt, így kisebb érdeklődést vált ki. Célja a figyelem megszerzése és nem az értékteremtés. 

Hátránya a személytelenség, ezáltal kisebb hatékonyság és rövid aktualitás, ellenben jóval magasabb költség. 

Egyik nem létezik a másik nélkül, így érdemes mindkettőt beépíteni a marketingstratégiába.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!