9 bevált módszer az immunrendszer erősítésére

9 bevált módszer az immunrendszer erősítésére

Címlap / Életmód / Egészség / 9 bevált módszer az immunrendszer erősítésére

Kiadós alvás

Az alvás és az immunrendszer egészsége nagyon szorosan összefügg. Ha nem alszunk jól, jobban ki vagyunk téve a betegségeknek. Egy kutatás szerint azok, akik átlagosan kevesebb, mint hat órát aludtak, nagyobb eséllyel fáztak meg, mint akik többet aludtak esténként.

Ezért is van az, hogy mikor betegek vagyunk, többet alszunk, mert a szervezet így (is) gyógyítja magát. Egy felnőttnek legalább 7, egy gyereknek 8-10, egy csecsemőnek pedig kb. 14 óra alvásra van szüksége.

Feldolgozás nélküli ételek

Egy étel minél kevesebb feldolgozási procedúrán megy át, annál egészségesebb hiszen így nem kerülnek bele színezékek, ízfokozók, emulgáló- és tartósítószerek. A nyers gyümölcs, zöldség és magok gazdagok természetes tápanyagban és antioxidánsokban, amik hatékonyan küzdenek a szabadgyökök ellen és erősítik az immunrendszert.

Immunerősítő tippek az egészség megőrzéséhez
eclipse_images/istockphoto.com

Egészséges zsírok

Az úgynevezett „jó zsírok” csökkentik a szervezeteben a gyulladást – ami a test egyik természetes reakciója a stresszre vagy sérülésre – de hosszú távon nem tesz jót. Az extra szűz olívaolaj mellett az egészséges Omega-3 zsírsavakat megtalálhatjuk a chia magban és a lazacban.

Erjesztett ételek

Újra nagy divat lett a fermentálás, és nem véletlen, hiszen ez a természetes tartósító-folyamat már ősidők óta az emberiség segítője. Az erjesztett ételek nemcsak finomak, de rendkívül egészségesek is, ugyanis probiotikus hatásuk miatt az emésztésünkre különösen jó hatással vannak.

A probiotikum tulajdonképpen egy hasznos baktérium, amit megtalálhatunk a joghurtban, káposztában, kimcsiben és kefírben. Ezeket fogyasztva garantáljuk bélrendszerünk egészséges működését.

Angelina Zinovieva/istockphoto.com

Kevesebb hozzáadott cukor

Az elhízás egyik leggyakoribb oka a hozzáadott cukrok és finomított szénhidrátok fogyasztása, a túlsúly pedig köztudottan sok betegség kiváltó oka lehet. Bármennyire is ízletesek az édes nyalánkságok, a napi cukorbevitelt érdemes csökkenteni: egy átlagos, kétezer kalóriás étrendben ez két előkanálnyi cukornak felel meg.

Könnyed testmozgás

A megerőltető, intenzív testmozgás „elnyomhatja” az immunrendszert, de a könnyed sport kifejezetten erősíti. Nem kell minden nap lefutni egy maratont, bőven elég egy kiadós – vagy rövid de haladós – séta, úszás vagy bringázás. Heti 150 perc laza sport bárki életébe beilleszthető és csodákat tesz az immunrendszerrel.

Belső hidratálás

Ha nem iszol eleget, az fejfájáshoz, koncentrációvesztéshez, lassú emésztéshez és hangulatingadozáshoz vezethet. Ha valaki nagyon keveset iszik, az viszont már a szíve és a veséje működésére is káros hatással van. Természetesen a víz a legegészségesebb, de a tea is jó, amennyiben cukor nélkül fogyasztjuk.

A gyümölcslevekben rengeteg a cukor, a cukormentes „light” buborékos üdítőkben pedig a szénsav és a cukrot helyettesítő szerek egészségtelenek. Egy felnőttnek minimum másfél liter vízre van szüksége egy nap, illetve akár háromra is, ha izzad a mozgástól vagy melegtől.

A stressz szabályozása

A stressz és a szorongás kulcsszerepet játszik az immunrendszer működésében és természetesen gyengítő hatással van rá. Ugyan nem könnyű, de mentális egészségünket erősíthetjük meditációval, jógával, sporttal, napló-írással vagy mindfulness-technikákkal.

Stresszcsökkentő, immunerősítő meditáció
eldinhoid/istockphoto.com

Ésszel a táplálék-kiegészítőkkel

Ma már szerencsére rengeteg vitamint és ásványi anyagot tudunk pótolni kapszulákkal, de nem szabad válogatás nélkül szedni ezeket. A kollagén, kurkuma, cink, fokhagyma- tabletták, illetve a C- és D-vitamin szedése hasznos, de konzultálj orvossal, hogy ezekből mennyit és milyen gyakorisággal szedsz.

VIDEO Ők lesznek 2024 legszerencsésebb csillagjegyei

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!