Hogyan meditálj helyesen?

Hogyan meditálj helyesen?

Címlap / Életmód / Egészség / Hogyan meditálj helyesen?

A mai, rohanó világban mindenkinek szüksége van egy kis lecsendesedésre, amikor valamilyen formában kiléphet ebből a miliőből és befelé figyelhet. Erre a legjobb módszer a meditáció, azonban hogy tökéletesre tudjuk fejleszteni, rengeteg gyakorlásra van hozzá szükségünk.

Tégy rendet magad körül

Való igaz, egy olyan ember, aki már rég óta jártas a meditációban, akár egy buszon is képes rá, azonban ha csak most ismerkedsz ezzel a fantasztikus módszerrel, akkor érdemes kellő figyelmet fordítanod arra a környezetre, ahol végzed.
A legtöbben otthonukat –  vagy jó időben a természetet – választják színhelyül, azonban hogy maximálisan jól érezd magad és lecsendesedhetsz, érdemes rendet tenni magad körül, hogy kellő mértékben el tudj lazulni a meditációhoz!

Illatok hatalma

Sokszor elég az is, ha alaposan kiszellőztetsz meditálás előtt, azonban ha rá akarsz segíteni, akkor érdemes nyugtató hatású illóolajokat párologtatni, vagy füstölőt égetni.
Te tudod, valójáéban mire is van szükséged, milyen illatokra, így ha ajánlanak neked erre a célra valamit, nem biztos, hogy neked, személy szerint az hatásos lesz. Bízz magadban, az intuíciódban, és azt válaszd, amelyik elsőre megtetszik.

Testhelyzet

A meditációnak az egyik legfontosabb része az, hogy milyen testhelyzetet veszünk fel. A profik legtöbbször lótusz, vagy fél lótuszülésben helyezkednek el, azonban sokaknak ez a póz csak hosszú gyakorlások után sikerül.
Nekik általában a törökülés a legideálisabb, azonban csakis akkor, ha egyenes háttal, kényelmesen meg tudnak maradni hosszú perceken, akár egy órán keresztül. Amennyiben ebben nem tudsz kellő mértékben ellazulni, le is feküdhetsz, bár ezt nem igazán szokták ajánlani, mivel ekkor nagy esély van arra, hogy elalszol.

Figyelj a légzésedre

Ha voltál már jóga órán, vagy irányított meditáción, ott megtanulhattad, hogy bizonyos légzéstechnikák elősegítik a koncentrációt, majd később a meditációt.
Miután kényelembe helyezted magad, figyelj a légzésedre, szívd be a levegőt 4 másodpercig, tartsd bent, majd ugyanennyi idő alatt fújd ki- ekkor gondold azt, hogy az összes negatív gondolatod, érzésed a levegővel együtt kiáramlik belőled.

Zavaró gondolatok

Aki próbált már meditálni, az tudja, hogy közel sem annyira egyszerű kiüríteni a fejünket, mint az hangzik.
Ugyanis már az első másodpercekben jönnek a zavaró gondolatok, amik megakadályozzák azt, hogy befelé forduljunk. Ez teljesen természetes reakció, azonban kitartó gyakorlással, valamint koncentrációs gyakorlatok végzésével mindig növelheted azt az időt, amikor nem cikáznak a gondolatok.
Hogy ezt könnyen elérd, eleinte ne próbáld meg erőszakkal kizárni ezeket, hanem ahogy jönnek, úgy hagyd, hogy tova is szálljanak, tehát észlelheted, hogy beférkőztek, de ne agyalj rajtuk.

Irányított meditáció

Sokaknak könnyebb, ha van, aki vezeti a meditációt, ezáltal „csak” a másik hangjára és mondandójára kell koncentrálni. Kezdetben ez hatalmas segítséget nyújt, hiszen nincs elengedve a kezünk, hanem irányítják az egész műveletet.
Miután megtanultad a technikáját, utána már egyedül, az otthonodban is fel tudod használni, és elérheted a vágyott állapotot.

Vizualizálj

Vannak olyan meditációk, ahol vizualizálni kell bizonyos helyszíneket, embereket, érzéseket. Ez lényegesen könnyebb, mint kiüríteni a gondolataidat, mégis ez is fantasztikus hatással bír.
Általa megszabadulhatsz a benned felgyülemlett feszültségtől, haragtól, félelemtől, és nagyszerűen kipihenheted magad közben. Miután végeztél vele, meglátod, tele leszel életörömmel és energiával!
Meditálni nem egyszerű, de ha kitartó vagy, akkor rájössz, megérte az a sok gyakorlás, ugyanis segítségével más emberré lehetünk.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást