Életmód / Táplálkozás

8 hatékony anyagcsere-gyorsító tipp, amivel hamarabb leadhatod a plusz kilókat

Grepefruit smoothie

Többször együnk keveset

Hogy az anyagcseréd és az emésztésed tökéletesen működjön, elengedhetetlen, hogy ne vonj meg magadtól táplálékokat, pláne ne hagyj ki étkezéseket! Ekkor ugyanis a szükséges élettani folyamataid lelassulnak, ezért a szervezeted elkezd egyre csak raktározni, persze felesleges kilók formájában.

Az igazán karcsú nők – és nem a jojozók- titka, hogy sokszor csipegetnek valamit. Természetesen nem chipset és csokit (bár olykor-olykor az is megengedett), hanem inkább rostban és vitaminokban gazdag ételeket.

Szauna

A szaunázás egy nagyon jó módszer arra, hogy felturbózd az anyagcserédet és méregteleníts is egyben! Ha maximális hatást szeretnél elérni, akkor egy héten legalább egyszer iktass be egy kis izzadást!

Amennyiben időd, vagy pénztárcád nem engedi, készíthetsz magadnak otthon gőzfürdőt is, igaz, nem ugyanolyan hatású, viszont több a semminél!

Grapefruit

A gyümölcsök közül talán a grapefruit az, amelyet a legjobb anyagcsere gyorsítónak és emésztésserkentőnek tartanak! Elvileg, ha minden étkezésed után megeszel belőle egy-egy darabot, több kilótól is megszabadulhatsz egy hónap alatt, mivel a benne lévő enzimek és gyümölcssavak rekord idő alatt elégetik a felesleges zsírokat.

Emellett hamar teltségérzetet is okoz, így nem leszel két étkezés között éhes, és kevesebbet is fogsz kívánni a következő adagnál.

Brokkoli

A brokkoli az egészséges életmód híveinek egyik kedvenc csemegéje, mivel meglehetősen kevés kalóriát tartalmaz. Rengeteg C-vitaminban, kalciumban és rostban bővelkedik, melyek köztudottan szoros összefüggésben állnak az anyagcserével.

Viszont nemcsak az alakunkra van jó hatással ez a zöldség, ugyanis kiváló immunerősítő és rákellenes csodaszer is, főleg, ha párolva fogyasztjuk.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Csili

Téves az az elképzelés, miszerint az erős fűszerek csakis negatív hatással lehetnek a szervezetünkre! A csili ugyanis az egyik legjobb anyagcsere serkentő, a benne található kapszaicinnak köszönhetően.

Kitűnő zsírégető és étvágycsökkentő hírében áll, ezért a legtöbb fogyókúrás kapszulában megtalálható. Ha lehet, saját termesztésű csilit válasszunk, mert a legtöbb boltihoz rengeteg sót és egyéb kemikáliát adnak, ami csak rontja a hatását.

Reggelizz

Nagyon fontos, hogy sose hagyjuk ki a reggelit, bármennyire is sietős a napnak ez a része! Ha bekapsz ekkor pár falatot, beindítod az emésztésed, így az utána elfogyasztott táplálék lényegesen gyorsabban fog lebomlani, mintha akkor ennél először. Ráadásul, ha reggelizel, sokkal kevesebb nassolni valót fogsz kívánni, és nem leszel egész nap éhes!

Víz

Az ember több, mint 70%-ba vízből áll, ezért a szükséges élettani folyamatokhoz elengedhetetlen a napi kb. 2 liter víz fogyasztása. Anélkül az anyagcsere és a vérkeringés lelassul, illetve fáradtabbak, ingerlékenyebbek is leszünk.

Fontos tudni, hogy minden sejtünk csak megfelelő hidratáltsággal tud zavartalanul működni. Ez különösképp akkor fontos, ha sok húst és édességet fogyasztunk, mivel víz segítségével gyorsabban megszabadulhatunk az általuk bevitt káros anyagoktól.

B-vitamin

Kevés figyelmet kap, pedig sok fogyókúra azért vall kudarcot, mert nincs meg hozzá a kellő B-vitamin szint, ami az anyagcsere és az emésztés megfelelő működéséhez szükséges lenne.

Hozzájuthatunk táplálékkiegészítők formájában, de a legjobb, ha hüvelyesekkel, valamint teljes kiőrlésű gabonákkal próbáljuk meg pótolni, így egészségünk mellett hozzájárulhatunk a könnyebb súlycsökkenéshez is!

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást