A brokkoli tényleg szuperzöldség! Ezt teszi a testeddel

A brokkoli tényleg szuperzöldség! Ezt teszi a testeddel

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A brokkoli tényleg szuperzöldség! Ezt teszi a testeddel

A brokkoli közeli rokonának számít néhány hazánkban is elérhető, ám nem kifejezetten népszerű zöldség: a kelbimbó, a karalábé és a karfiol. Bár már a rómaiak is ismerték és termesztették ezt a különleges kinézetű és ízű zöldségfélét, hazánkban csak az 1920-as években terjedt el, népszerűvé pedig az ezredforduló után vált.

Diéták kedvelt alapanyaga

Manapság még mindig sok helyen a szénhidrátcsökkentett diéták hódítanak, és ezeknek kitűnő alapanyaga lehet a brokkoli.

100 grammonként csak 6,6 gramm szénhidrátot tartalmaz, ráadásul 2,6 gramm rostot, ami köztudottan lassítja a szénhidrát felszívódását.

A többi zöldséghez hasonlóan a brokkoli is alacsony zsírtartalommal rendelkezik, mindösszesen 0,4 g zsírt tartalmaz. Fehérjetartalma az átlagosnál kicsit magasabbnak tekinthető: 2,8 gramm. Utóbbi azt jelenti, hogy ha követed a WHO általi előírásokat, akkor 100 gramm brokkolival máris bevittél a szervezetedbe 3 testsúlykilogrammnak megfelelő mennyiségű fehérjét. Részben emiatt az egyik kedvenc zöldsége a brokkoli a testépítőknek.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást