Életmód / Táplálkozás

Fogyj le eperrel! – Eperdiéta mintaétrenddel

Nyáron egyszerű diétázni, hiszen rengeteg friss zöldséget és gyümölcsöt lehet kapni, amit könnyen beépíthetsz a diétádba, ráadásul még finomak is. Az egyik ilyen az eper, ami méltán népszerű fogyókúrás finomság.

Hogyan fogyaszt az eper?

Bár az eper az egyik legédesebb, legzamatosabb gyümölcs, mégis bűntudat nélkül élvezheted, sőt még a fogyást is elősegíti. Az eper ugyanis az ókor óta jól ismert méregtelenítő, vízhajtó hatásáról, így képes elősegíteni az anyagcsere felgyorsulását, jobbá teszi az emésztésedet is, rostjai pedig kíméletes salaktalanítók.
A piros bogyós gyümölcsben rengeteg a C-vitamin is, ami pedig fontos szerepet játszik a szervezet természetes zsíranyagcseréjében, így erre mindenképpen szükséged lesz a fogyáshoz.

Hogyan kövesd az eperdiétát?

Ne aggódj, nem kell egész nap epret enned, bármennyire egészséges is az a finom gyümölcs, ez azért nem tenne jót a szervezetednek.
A biztonságos fogyás érdekében kövess zsír- és kalóriaszegény étrendet, amibe naponta legalább kétszer építsd be az epret, hogy minél gyorsabban felpörögjön az anyagcseréd és beinduljon a zsírok lebontása.

Tudnivalók a diétáról

Az epret eheted uzsonnára vagy tízóraira is, de szerencsére remekül beépíthető a főétkezésekbe is, például reggelire túróval, vacsorára turmixként, vagy ebédre salátaként, könnyű húsok mellé.
A diéta alatt próbálj meg körülbelül napi egy kilogramm gyümölcsöt enni – persze ne egyszerre, hanem a nap során folyamatosan beosztva. Az eperdiétával 5 nap alatt akár 2 kilót is ledobhatsz, laposabb lesz a hasad és jobb az emésztésed, így tökéletes választás, ha egy gyors de könnyen tartható és kíméletes salaktalanító módszert keresel.

Olvastad már?  Fogyás könnyedén: 6 módszer, amivel átverheted az agyad evés közben

Miért érdemes még epret enni?

Az eper nem csak a fogyást segíti elő, remek íze miatt kedvező élettani hatásai miatt is érdemes fogyasztani. Mivel nagyon erős méregtelenítő, ezért az eperdiéta során a bőröd is megszépül, eltűnnek a pattanások és az aknék.
Ráadásul az eper közismert fogfehérítő hatásáról, így fogyasztásától még a mosolyod is szebb lesz.

Mintaétrend az első napra:

Reggeli: 15 dkg túró, 10 dkg friss eperrel és mentalevéllel, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két szelet korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy marék párolt barna rizs.
Uzsonna: 10 dkg eper.
Vacsora: Mozzarellás paradicsomsaláta.

Mintaétrend a második napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, rántotta két tojásból, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell spárga-eper salátával.
Uzsonna: 10 dkg eper.
Vacsora: cézár-saláta.

Mintaétrend a harmadik napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vajjal, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 10 dkg eper.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: két szelet puffasztott rizs.
Vacsora: turmix egy pohár tejből, eperből és egy banánból.

Olvastad már?  Mi az a barlanglakó diéta, és jó-e neked?