Divat / Stílus

Ezért ne hordj minden nap tűsarkút: A magas sarkú cipő viselésének veszélyei

Ezért ne hordj minden nap tűsarkút: A magas sarkú cipő viselésének veszélyei

A tűsarkú cipők nagyon kényelmetlenek, ráadásul rizikófaktort jelentenek a derék, a hát és a lábak egészsége szempontjából. Ritka viselése még nem okoz problémákat, csak ha mindennapossá válik. Miért káros?

Fura járás, torzulások A rendszeresen tűsarkúban járó nők járása különbözik azokétól, akik a kényelmesebb viseletet részesítik előnyben. A magas saroktól az izmok és az inak megváltoznak. A sarkak megemelkednek, ezért az Achilles-ín megrövidül, így a vádli nagyobb terhelést kap, pedig normális esetben, járás közben az ínszalag megnyúlása és összehúzódása megkönnyíti a vádli izmainak működését. Ha sportoláshoz lapos talpú cipőt visel, aki egyébként tűsarkút szokott, könnyebben megsérül.  
  A magas sarok imbolygó járást eredményez, így az egyensúlyunk megtartása végett könnyen ráléphetünk kavicsokra, kövekre, amitől el is eshetünk, és sérüléseket, zúzódásokat szerezhetünk.   Porckopás

Minél magasabb a sarok, és minél többet van a lábunkon a tűsarkú cipő, annál veszélyesebb. Például aki tűsarkúban fut, annak könnyen eltörhet a bokája. A magas sarkakon való állás természetellenes testtartást követel. Ez terhet ró a deréktáji csigolyákra, az ugró- és térdízületekre, és felgyorsul a porckopás folyamata. Ez észrevétlenül történik, mert a porckopás általában nem jár fájdalommal. A porc nem egyenletesen kopik, ezért az alatta levő csontok felszíne deformálódik, és a szélükön csontkinövések keletkeznek. Az érintett ízület időnként begyullad, és a kopás meggyorsul. Ettől az ízületek tönkremennek, ami már erős fájdalommal jár. 
  A porckopás az évek során természetes jelenség, de felgyorsul, ha a porcszövetet túlzott igénybevétel éri. A rossz lábtartás és a túlsúly szintén egyes ízületek egyoldalú terhelését okozza, ezért azok hamarabb elhasználódnak. Figyeljünk oda, hogy a sérüléseink mindig tökéletesen meggyógyuljanak, mindig menjünk orvoshoz, ha ilyesmi történik, és tartsuk be az utasításokat.  Mit tehetünk a porckopás ellen?

1. Ne hordjunk mindig tűsarkút, váltogassuk a magas és a laposabb talpú cipőket.  2. Aki ülőmunkát végez, vegye le a magas sarkú cipőjét, és tegye maga mellé. 3. A hátrésszel ellátott cipők megakadályozzák, hogy a lábujjak is nagy igénybevételnek legyenek kitéve. 4. Fogyjunk le! A testsúlytöbblet megnehezíti az ízületek munkáját, és fokozza a porckopást. 5. Szedjünk étrendkiegészítőket! A szervezetben jelentkező hiányok pótlása elősegíti a gyógyulást.  6. Enyhítsük a gyulladást természetes módon! A problémás területet 1-2 naponta jegeljük. A hidegpakolások is csillapítják az ízületi gyulladást, és enyhítik a fájdalmat.  7. Tornázzunk! A torna izomerősítő és tartásjavító hatású. De vigyázzunk, nehogy túlterheljük magunkat! 8. Az orvosi csontkovács módszerek is hozzájárulnak a gyógyuláshoz. A kezelés csökkenti az ízületi mozgás beszűkülését, rugalmasabbá teszi a mozgást. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást