Életmód / Táplálkozás

Ezeket edd, ha rendetlenkedik a gyomrod

Ma egyre gyakoribbak a súlyosabb és az enyhébb gyomorpanaszok is, részben azért, mert teljesen megváltozott a táplálkozási kultúránk az elmúlt évtizedekben. A görcsök, a fájdalom, a hasmenés rengeteg okból érkezhet az ember életébe, és nem mindig elég a gyógyszer ahhoz, hogy elmúljon – ilyenkor érdemes speciális étrendet is követni egy-két napig, hogy ne rontsunk a helyzeten. Az alábbi ételeket például nyugodtan eheted akkor, ha rendetlenkedik a gyomrod.

Banán

Nem véletlen, hogy ez a gyümölcscukorban gazdag gyümölcs még mindig a maratonisták kedvenc energiaforrása: a verseny közben is nyugodtan fogyasztják, ugyanis könnyű őket megemészteni, és nem zaklatják fel a futás közben is elég érzékeny gyomrot.

Ráadásul pektint is tartalmaznak, ami segít az emésztés felpörgetésében, és abban is, hogy el tudj menni vécére, ha szorulással is küzdesz.

Papaya

Bár itthon nem egy népszerű gyümölcs, azt érdemes róla tudni, hogy az emésztésnek nagyon jót tesz.

A titok az úgynevezett pektinpapain és chymopapain enzimekben van, amikben a papaya gazdag, és amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyomor savassága helyreálljon, és hogy a fehérjéket megfelelően lebontsa a szervezet.

Olvastad már?  5 jel, hogy a krónikus szorongás már az emésztésedre is negatív hatással van

Ha nem találsz friss papayát a környéken (ami itthon azért elég gyakori), akkor vegyél tablettában, ami ugyanúgy tartalmazza a leghasznosabb hatóanyagait.

Fehér rizs

Amikor a gyomrod rosszalkodik, érdemes tartanod magad az olyan alapkajákhoz, mint amilyen a fehér rizs is.

Ha megy a hasad, a rizs lesz az, ami segít a helyzeteden, ugyanis azon túl, hogy nem stresszeli tovább az egyébként is irritált gyomrot és bélrendszert, még képes felszívni a folyadékot is, és telíti a gyomrot, mindkettő nagyon hasznos tud lenni, ha hasmenésed van.

Ugyanebbe a kategóriába tartozik egyébként a pirítós és a főtt burgonya is, mindkettő remek választás hasmenés esetére.

Gyömbér

Kutatások kimutatták, hogy a gyömbér tökéletes a hányingerre és a gyomorproblémákra – olyannyira, hogy még ételmérgezés vagy gyomorrontás után is szokták ajánlani a fogyasztását.

Teában vagy por változatban is fogyaszthatod, de az igazi azért mégis az, ha magában a gyökeret eszed, még akkor is, ha nem tudod csak úgy rágcsálni.

Ilyenkor inkább reszeld bele egy adag limonádéba, vagy turmixold össze valamivel.

Almapüré

Talán nincs is olyan ember a világon, akinek az anyukája ne csinált volna reszelt almát akkor, amikor beteg volt – nem véletlenül, hiszen ez a pürésített gyümölcs tökéletes a problémás gyomor megnyugtatására.

Olvastad már?  5 étel, ami kordában tartja a vércukrodat

Az is tökéletes, ha egy kicsit meg is főzöd a pürét, így még kevésbé fogja megterhelni a gyomrodat.

Adj a tetejére fahéjat, a fűszer szintén nagyon jót tesz az emésztésnek.

Gyógynövényes tea

Ha rossz a gyomrod, teát nyugodtan fogyaszthatsz, és az a legjobb, ha a gyógynövényes változatot iszod.

A borsmenta és a kamilla is híresen jó arra, hogy lenyugtassa az irritált gyomrot és bélrendszert.

Utóbbi például állítólag stresszmentesít is, és lenyugtatja az egész szervezetet, nemcsak az emésztőrendszert.

Joghurt

Bár fájós gyomorra nem szoktak tejterméket ajánlani, a joghurt mégis kivétel, ugyanis élőflórákat tartalmaz, amelyek helyrerakják az emésztőrendszeredben található hasznos és káros baktériumok egyensúlyát.

Gyakran ez az egyensúly felbomlása okozza a gyomorpanaszokat, ezért egy kis pohár joghurt akár csodákat is tud művelni.