Életmód / Táplálkozás

Ezek a legjobb lúgosító ételek, amiktől a közérzeted is sokat javulhat

Ezek a legjobb lúgosító ételek, amiktől a közérzeted is sokat javulhat

Szervezetünk pH-értékének normál szinten tartása nagyon fontos az egészségünk szempontjából – 1-től 14-ig terjedő skálán mérhető ez az érték, és ha 7 alatt van, akkor túl savasak vagyunk. Ez pedig gyulladásokhoz és akár komolyabb betegségekhez is vezethet, ezért fontos, hogy étrendünk bővelkedjen a lúgosító hatású ételekben. Összegyűjtöttük a legfontosabb ilyen forrásokat!

Spenót

Amellett, hogy igazi lúgosító zöldség, tele van kálciummal és vassal, így az immunrendszeredet is felturbózza.

Rákellenes hatást is tulajdonítanak neki, tehát egy igazi superfoodról van szó.

És korántsem csak főzelék készülhet belőle – beleteheted a reggeli smoothie-dba, fogyaszthatod salátaként és tepsiben is megsütheted más zöldségekkel együtt.

 

Leveles kel

A zöldek királynőjeként is emlegetett zöldség hasonló a spenóthoz, csak még több értékes tápanyag van benne.

Kicsit ropogósabb, isteni sütve, de ugyanúgy leturmixolhatod vagy csak önmagában is eheted, ha szereted a sajátos ízét.

Edzés melletti étrendhez is szuper, feltéve, ha az izomnövelés a cél.

És persze erősen lúgosító hatású!

 

Édesburgonya

Érdemes gyakrabban lecserélned erre a sima krumplit, hiszen tele van rosttal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

A vércukrodat sem pumpálja az egekbe hirtelen, mivel a szervezeted lassan bontja le.

Sült krumpliként egyszerűen isteni, de bármilyen burgonyás fogást kipróbálhatsz vele!

 

Spárga

Lúgosító hatása mellett még rengeteg pozitívum írható a számlájára: tele van K-vitaminnal, ami jót tesz a vérkeringésednek, emellett antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatású is.

Lehet főzni, sütni, párolni, vagy csak simán hozzákeverheted a rizottóhoz vagy a tésztához.

 

Sárgarépa

Szintén egy vitaminban gazdag és lúgosító zöldség, ráadásul nagyon rostos, úgyhogy az emésztésednek is jót tesz.

Természetesen ezt is számtalan módon fel lehet használni a főzéshez, például párolt zöldségként, de mártogatósnak is szuper.

 

Grapefruit

A grapefruit tulajdonképpen minden egészséges ételről szóló listában előkelő helyen szerepelhet.

Furcsának tűnik, hogy lúgosít, hiszen egy savas gyümölcsről van szó, mégis nagyon jó hatással van a szervezeted pH-értékére (ugyanez a helyzet a citrommal is).

Szintén rostban gazdag, ráadásul alacsony a kalóriatartalma, serkenti az anyagcserét, így a fogyókúrában is fontos szerepet játszhat.

A legjobb, ha minden reggel ezzel indítasz – éhgyomorra igyál meg egy pohár frissen facsart grapefruitot, és meglátod, egyből frissebbnek érzed majd magad!

 

Avokádó

Erről a gyümölcsről is ódákat lehetne zengeni, hiszen egészséges zsírokban gazdag, így jó hatással van a koleszterinszintre, rostos és káliumból is van benne bőven, úgyhogy érdemes gyakrabban fogyasztanod.

Fogyókúrában azért vigyázz vele, de néha mindenképp iktasd be az étrendedbe!

 

Gránátalma

A gránátalma az utóbbi években egyre növekvő népszerűségnek örvend, nem véletlenül: telis-tele van C-vitaminnal (többel, mint a narancs) és káliummal.

Préselhetsz belőle levet otthon is magadnak, habár az kicsit körülményes, viszont bioboltokban beszerezhetsz 100%-os változatot.

 

Paradicsom

A paradicsomot sokan „félreismerik”, és azt gondolják róla, hogy savasít, pedig épp ellenkezőleg.

Ráadásul antioxidánsban gazdag, jó hatással van a szívműködésre, az emésztésre, és még a szemeink egészségére is.

Minden nap csempéssz belőle a tányérodra!

 

Olívaolaj

Habár nem olcsó mulatság, mégis annyi jótékony hatása van az egészségünkre nézve, hogy ez az, amin tényleg nem érdemes spórolni.

Amellett, hogy lúgosít, méregtelenít is, és főzéshez használva kompenzálhatod kicsit a savasító ételek negatív hatását.

De már az is szuper, ha egy sima vegyes salátát meglocsolsz vele!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást