Életmód / Egészség / Táplálkozás

Négy húsfajta, amit érdemes enned – és kettő, amit jobb, ha elkerülsz

Abban viszont szakértők is egyetértenek, hogy nem kell a húsfogyasztást túlságosan lecsökkenteni, hiszen a kulcs az egyensúly megtalálásában van. Számtalan vitamin és ásványi anyag kerül általuk a szervezetedbe. Ha a legjobbat szeretnéd magadnak, fontos bevezetni hetente egy-két húsmentes napot is, valamint odafigyelni arra, hogy milyen típusú húsra esik a választásod. Van négy, amit gyakrabban lehet fogyasztani (persze a mértékletesség mellett), míg akad kettő olyan is, amitől jobb, ha távol tartod magad!

Amit ehetsz: sovány húsok

Szakértők szerint a legjobb döntés, ha igyekszel sovány húsokat vásárolni. Ebbe a kategóriába tartoznak azok, amelyeknek a teljes zsírtartalmuk 10 gramm alatt van, és a telített zsírtartalmuk nem több 4.5 grammnál. Azaz amikor vásárolsz, mindig ellenőrizd, mennyire tűnik ránézésre zsírosnak az adott hús. Szerencsére ebben a kategóriában a bőr nélküli csirkemell remekül megállja a helyét, úgyhogy nyugodtan fogyaszthatod vacsorára is, a szervezetednek nem okoz gondot a megemésztése!

Amit ehetsz: pulyka

A pulyka az egyik legjobb választás étkezés szempontjából, mégis, viszonylag kevesen készítik el a hétköznapok alatt. Pedig érdemes rászánni az időt, és gyakrabban enni a pulykacombból és mellből készült fogásokat, hiszen rengeteg B6-vitamint és niacint tartalmaznak. Ezek a tápanyagok segítenek a szívednek, emésztésednek, idegrendszerednek és immunrendszerednek is a megfelelő működésben. 

istockphoto

Amit ehetsz: szűzpecsenye, karaj

Jó hírünk van, hiszen nem csak csirkét és pulykát lehet enni! Valójában a sertésszűz és a karaj is jó kiegészítése az étrendednek. Csak arra kell figyelni, hogy ne minden nap ez legyen a menü. Az Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezet felmérése szerint egyébként a sertés a legjobban fogyó hús a világon. B6-vitamin, kálium és tiamin tartalma pedig jó hatásokkal van a testünkre. Elsősorban itt inkább arra érdemes figyelni, hogy ne este fogyaszd, hiszen több órába telhet megemészteni a testednek, és ne állandó jelleggel ez legyen a tányérodon!

Amit ehetsz: 95%-ban sovány darált marhahús

A vörös húsok hírneve nem túl jó, de valójában a darált marhahús is részese lehet az egészséges étrendnek. Akárcsak a korábban felsorolt típusok, úgy ez is számtalan fehérjét és fontos tápanyagot tartalmaz. Arra kell figyelni, hogy pontosan honnan és milyen darált húst veszel. Lehetőleg minél kevésbé zsíros húst daráltass le. Sőt, a legjobb, ha azt is le tudod ellenőrizni, mivel táplálták korábban az állatot, hiszen a legjobb a fűvel táplált marha. Főzésnél fontos, hogy semmiképp se égesd meg a húst, mert így viszont majdnem mindegy, milyen a zsírtartalma, hiszen az égés hatására egészségtelenné válik!

Olvastad már?  Ez veszélyezteti a leginkább az egészségedet a csillagjegyed szerint

Amit ne egyél: feldolgozott húsok

Azaz szalámi, párizsi, virsli, és minden egyéb, amit zacskózva megvásárolhatsz a boltokban. Sajnos általában ezek nagyon magas telített zsírtartalommal és rengeteg nátriummal rendelkeznek, amelyek gyakori fogyasztás mellett betegségeket okozhatnak. Kutatások szerint utóbbi például a szívbetegségek, stroke és 2-es típusú diabétesz megjelenésére növeli a rizikófaktort, ezért fontos inkább csökkenteni a felvágottak fogyasztását.

Istockphoto

Amit ne egyél: zsíros hússzeletek

Hiába dobja meg plusz ízzel a vacsorát egy zsírosabb hússzelet, sajnos az egészséged szempontjából ez az egyik legrosszabb dolog, amit megehetsz. Minél magasabb egy húsnak a telített zsírtartalma, annál nagyobb az esélye annak, hogy hosszú távon megnövelje a koleszterin-szintedet. Emiatt később akár szívbetegségek is jelentkezhetnek nálad. Nem véletlen, hogy akinek problémái vannak a szívével, szigorúan kerülnie kell a zsíros húsokat! Sertés esetében a legkárosabb rád nézve a borda, szalonna és bacon, csirkénél pedig a bőr és az alsócomb, úgyhogy ezeket tényleg csak ritkán fogyaszd!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást